Blanes. Blanes es bolca a la VI Fira d’Entitats

Finalment participen les mateixes 54 entitats previstes des d’un principi. L’ajornament de l’activitat a causa de la pluja ha incrementat el cost en 1.000 € més.

Aquest matí s’ha posat en marxa la VI Fira d’Entitats, després que la tempesta de dissabte passat va obligar a posposar-la per aquest primer cap de setmana d’octubre. La inauguració oficial que s’ha fet avui al matí, coincidint amb la posta en marxa dels estands, ha anat a càrrec de l’alcalde de Blanes, Josep Marigó; la primera tinenta d’alcalde de Benestar i Ciutadana, Lourdes Fàbrega, la portaveu del Col·lectiu d’Entitats Cíviques, Glòria Sánchez, i regidors i regidores de l’Ajuntament.

L’ajornament de la VI Fira d’Entitats ha suposat un increment de cost de poc més de 1.000 €, que s’afegeixen als 12.000 € previstos inicialment. Això ha estat a causa, principalment, de tres factors. El primer d’ells és que s’ha hagut de contractar una assegurança que cobrís els possibles actes vandàlics que poguessin haver als estands que romanien muntats al passeig de Mar des de la setmana passada. D’altra banda, també s’ha hagut de pagar un torn més de vigilància privada nocturna dels estands, ja que la nit del divendres a dissabte de la setmana passada ja va haver un guàrdia privat.

Per últim, el tercer factor són els mateixos estands. Si bé l’empresa a qui se’ls ha llogat no ha cobrat a l’Ajuntament de Blanes cap quantitat extra pel fet de tenir-los durant més dies, el què si va demanar és que es pagués el cost que significaria fer una revisió afegida de manteniment abans que s’iniciés l’activitat aquest cap de setmana per comprovar que estaven en òptimes condicions per a la seva utilització.

Un total de 54 entitats i 41 activitats

L’ajornament de l’activitat no ha fet minvar finalment la participació d’entitats, que continuen sent les mateixes, un total de 54. Per contra, el nombre d’activitats que s’havia programat –un total de 45- ha davallat a 41. Això ha estat a causa que les entitats que les havien de dur a terme ja tenien compromisos adquirits per aquest cap de setmana que els ha fet impossible mantenir la seva presència a Blanes.

El major nombre d’activitats s’estan fent davant dels estands de cada entitat, com per exemple un taller de primers auxilis, manualitats per a totes les edats, cuina, hata ioga i kundalini, pintura de cara per nens i nenes, contes, activitats en cadira de rodes o bé una xocolatada per a la mainada.

A l’escenari del recinte firal hi haurà hagut al llarg de la fira un total de 13 actuacions per a tots els gustos: des de música de banda fins a un recital de poesia, passant per ball country, playback, salsa, dansa amb tambors, sevillanes, sardanes, balls moderns i un dels plats forts, el Concert Jove previst per a la nit d’avui dissabte a càrrec del Casal de Joves Morralla, Espai Creatiu.

Altres espais que acolliran activitats durant tot el cap de setmana són la platja de Blanes –iniciació al rem, batejos de mar i inflables-; la pista de minitennis i pàdel que hi ha al recinte firal; la sala de plens –presentacions, tallers i xerrades- i el mateix passeig de Mar, on es farà una passejada i un esmorzar per promocionar els efectes beneficiosos del consum d’oli d’oliva. Per últim, també cal destacar que hi haurà un espai tancat allotjat al recinte firal que simularà l’interior d’una càmera fotogràfica.

La VI Fira d’Entitats està organitzada pel Departament de Participació Ciutadana de l’Ajuntament de Blanes i gestionada pel Col·lectiu d’Entitats Cíviques del municipi. La propera edició de la fira es farà l’any 2014, ja que es tracta d’una experiència biennal, és a dir: s’organitza cada dos anys.

Per a més informació : Eva Palau – 608 880 002 i 654 725 106 Adjuntem imatges de la VI Fira d’Entitats en marxa.

Autor Imatges: Ajuntament de Blanes