Banyoles. Banyoles aposta per la Fira medieval fantàstica - Aloja i en aquesta quarta edició durarà un dia més

El cap de setmana, dies 12, 13 i 14 d’octubre del 2012, se celebrarà la quarta edició de la Fira medieval fantàstica de Banyoles- Aloja. Tot i la seva joventut és una fira totalment consolida gràcies a l’alta afluència de visitants. Aquest divendres s’ha presentat a l’Ajuntament de Banyoles amb la presència de la regidora de Comerç, Consum, Turisme, Fires i Promoció econòmica, Joana Vilà, i el director d’Alma Cubrae, Àngel Rodríguez. La Fira està organitzada per l’Ajuntament de Banyoles, amb la col·laboració d’Alma Cubrae, Alquimia Medieval i la Taverna de Smaug, i el patrocini de la Diputació de Girona i Forn Noé.

Es consolida el format de la Fira però amb un important creixement. Així doncs, aquest any la Fira passa de dos a tres dies. A més, l’Aloja arriba amb moltes novetats com ara l’ampliació del mercat medieval i d’activitats al Barri Vell. Així doncs, al carrer Major s’hi podran trobar parades amb diferents articles de venda, a la Pia Almoina un espai de tallers, i a la plaça de la Font hi haurà un espai esotèric.

Altres novetats de l’Aloja són l’ampliació de les ambientacions musicals i teatrals, i gràcies a la col·laboració del sector privat es podrà participar en un joc medieval en viu Carcassonne i un torneig de trollball. Es podrà gaudir del concert-espectacle de música medieval amb Lurte, el concurs de disfresses medievals, la dansa oriental amb fusió a càrrec de la companyia Àunia i la dansa del ventre a càrrec de Noemí Osorio. També, cal destacar que hi haurà servei de taverna medieval i el concert de música medieval per Priscilla Hernández. Però encara hi ha més novetats: dues cercaviles medievals fantàstiques, viatges medievals amb la barca Tirona, una nova exposició a El Tint i el nou espectacle de cloenda titulat La maledicció de la reina.

Durant el cap de setmana les activitats seran variades. La demostració de vol de falconeria, la representació de l’entrada de l’Abat de Banyoles, el gran torneig d’herois, l’escola de cavalleria, visites turístiques guiades, ambientacions o el tir a l’orc, seran algunes de les activitats programades. La majoria dels espectacles seran obra de la companyia banyolina Alma Cubrae. Alma Cubrae és una companyia d’espectacles medievals, que ha nascut de les inquietuds d’un col·lectiu, i que vol donar a conèixer el passat històric.

Durant els dies de l’Aloja el Banyoles té QR tindrà un apartat dedicat a la Fira, on es podrà accedir a la programació d’activitats, imatges i informació d’interès de la ciutat. A l’oficina de turisme s’hi posarà un codi QR específic per accedir-hi, però des tots els dispositius Android i iPhone s’hi podrà accedir a l’adreça següent.

La regidora de Comerç, Consum, Turisme, Fires i Promoció econòmica, Joana Vilà, ha explicat que “l’Aloja creix en nombre de dies, creix en activitats, creix en implicació de la gent, i creix per consolidar-se i convertir-se en una aposta lúdica i comercial, atractiva i diferent”. Vilà ha explicat que “aquest any hem reforçat i ampliat tots els aspectes de la Fira ja que l’experiència dels últims tres anys ha demostrat que és una fira que agrada. Tot i que és una fira molt jove, la nostra pretensió és que sigui una fira que es vagi consolidant en el temps i sigui una fira per a tots els públics i amb una gran varietat d’activitats a realitzar perquè sigui atractiva i tothom s’hi senti a gust”.

La regidora Joana Vilà també ha destacat que “l’Aloja és diferent, perquè no és una fira medieval, és la Fira medieval fantàstica de Banyoles, feta per la ciutat i a la ciutat. Perquè la vessant fantàstica, amb un pes important per la màgia de les llegendes i personatges mítics, fa que sigui una fira diferent i especial”. Vilà ha agraït la tasca dels col·laboradors, comerços, voluntaris i d’Alma Cubrae.

Segons ha explicat el director d’Alma Cubrae, Àngel Rodríguez, “estem agraïts pel volum de voluntariat i de col·laboracions, la gent de Banyoles s’està fent seva la Fira, participen cada vegada més i això fa que enriqueixin l’Aloja”.

Us adjuntem tota la programació detallada, una fotografia de la presentació i el cartell de l’Aloja

Cartell de l'Aloja 2012

Programa de l'Aloja 2012