Girona. La nova sala d’actes de l’Ajuntament de Girona durà el nom del periodista gironí Miquel Diumé

·         Miquel Diumé i Vilà (1948 – 2008) era un periodista radiofònic reconegut en l’àmbit gironí per la seva professionalitat i rigor.

·         Diumé va desenvolupar la seva carrera professional a diversos mitjans com Ràdio Girona, la Voz de Gerona i Ràdio Nacional de España (RNE) d’on en va ser director fins al 2006.

Aquest matí la Junta de Govern Local de l’Ajuntament de Girona ha aprovat denominar la nova sala d’actes de l’Ajuntament de Girona com a “Sala Miquel Diumé”. Amb aquesta decisió es pretén retre un homenatge a la reconeguda trajectòria del periodista gironí Miquel Diumé (Vilamacolum, 7 de febrer de 1948 - Girona, 27 de maig de 2008) a la seva generositat, bonhomia i sentit de l’humor.

La nova sala d’actes, situada al lloc de les antigues taquilles del Teatre Municipal, tindrà una funció polivalent que entre d’altres activitats acollirà actes institucionals i rodes de premsa. L’equipament es troba a la planta baixa de l’edifici consistorial i compta amb una superfície construïda de 86,28 m2 i te un aforament de 40 persones. La sala està equipada amb els recursos audiovisuals necessaris per desenvolupar les diferents activitats.

Miquel Diumé i Vilà (Vilamacolum, 7 de febrer de 1948 - Girona, 27 de maig de 2008)

Als setze anys va començar a treballar però no fou fins als divuit que començà la seva carrera periodística en incorporar-se a Ràdio Girona de la mà d'Enric Frigola. El 1966 va entrar a la Voz de Gerona, l'emissora de la Cadena d'Emisoras Sindicales, primer com a tècnic i després com a locutor. A la mort de Franco, la Voz de Gerona es va fusionar a Radiocadena Española, englobada dins de RTVE. El 1982 en va ser nomenat director en funcions i una de les seves primeres decisions va ser la supressió de l'emissió del rosari. El 1993 Radiocadena es va dissoldre i va integrar-se a Ràdio Nacional de España (RNE), emissora que va dirigir des de l'inici i fins a la seva prejubilació, el 2006.

Durant més de quaranta anys, en l'exercici de la seva professió, va cobrir tot allò que feia referència a les notícies de l'Ajuntament de Girona. A banda de la seva tasca a la ràdio, participà en els cursos de les Emissores Municipals de Catalunya, i es va convertir en un referent del periodisme radiofònic.

També col·laborà amb la Junta de la Demarcació de Girona del Col·legi de Periodistes de Catalunya en la qual tingué el càrrec de tresorer. El 2008 va rebre a títol pòstum la Mosca de la Informació de la Demarcació de Girona del Col·legi de Periodistes de Catalunya.

El 2010 la Diputació de Girona i la Demarcació de Girona del Col·legi de Periodistes de Catalunya van instaurar a les comarques de Girona, en el marc dels Premis de Comunicació Local Carles Rahola, el Premi Miquel Diumé al millor treball informatiu o divulgatiu en ràdio o ràdio en línia.

Nota: Adjuntem una imatge de Miquel Diumé (Crèdits: Ajuntament de Girona. CRDI (Fons El Punt – Lluís Serrat).