Platja d'Aro. L’Oficina Municipal de Turisme rep un 60% més de visitants durant l’estiu del 2012

L’alcalde de Girona, Carles Puigdemont, i la regidora de Turisme i Comerç, Coralí Cunyat, han donat a conèixer aquest matí les dades del balanç de la temporada turística de l’estiu 2012. En concret, l’Oficina  Municipal de Turisme ha rebut 33.718 visitants entre els mesos de juliol i setembre d’aquest estiu, una xifra que representa un augment del 60% respecte els mateixos mesos de l’any anterior, quan es van comptabilitzar 20.993 visitants. Les dades es refereixen al nombre de visitants atesos a l’oficina Destí Girona durant l’any 2011 (ubicada a la rambla de la Llibertat i gestionada per l’Associació d’Hostaleria de Girona i Radial) i a l’Oficina Municipal de Turisme durant l’any 2012 (ubicada a l’entrada del pati de l’edifici consistorial de l’Ajuntament de Girona).

Segons l’alcalde de la ciutat, les dades que avui s’han donat a conèixer són un “element d’autoestima de la ciutat” i el fet que el nombre de visitants hagi augmentat “confirma les polítiques i les inversions que estem destinant per fer del turisme un dels motors econòmics importants de la ciutat i per demostrar que hi ha potencial de creixement i confiança en el producte turístic gironí”. “Ha vingut més gent i hi ha hagut més pernoctacions, i a més ha vingut gent d’aquells mercats que ens interessen especialment, que hem estat treballant i en els quals hem estat invertint. Aquest increment hi és perquè hi ha una aposta decidida, desacomplexada, de treballar en aquest sector perquè això tingui un resultat positiu per la ciutat de Girona”, ha subratllat l’alcalde, que ha afegit que el balanç que s’ha donat a conèixer avui és “el primer balanç complet que podem presentar en l’àmbit del turisme i les dades que hi ha assenyalen que l’aposta estratègica del govern municipal per aquest sector permet presentar uns indicadors plenament satisfactoris”.

Pel que fa a la procedència dels visitants de la ciutat, les persones provinents de la resta de poblacions de Catalunya, amb un 26’95% del total, representen el volum més important de visitants de la ciutat, seguits pels visitants francesos (13’26%), dels Països Baixos (6’3%), del Regne Unit (6’23%), de la Comunitat de Madrid (5’06%) i de Rússia (4’62%). És especialment significatiu l’augment de visitants procedents dels Estats Units, amb prop d’un 168% més de visitants, i de la Comunitat de Madrid, amb un 148% més de visitants. Aquests augments es poden explicar, entre d’altres motius, per les recomanacions de Girona com a destí turístic fetes per la prestigiosa guia de viatges americana Frommer’s i per la revista National Geographic durant la passada primavera, en el primer cas, i per la presència en diverses fires, en el segon, fet que  “demostra que les nostres accions comencen a funcionar”, tal com ha assenyalat la regidora Coralí Cunyat. “Aquells mercats que ja eren madurs, estan demostrant possibilitat de creixement, com és el cas francès, i aquells mercats que no existien són mercats clarament emergents, com és el cas rus o el cas americà”, ha volgut subratllar l’alcalde Carles Puigdemont.

La presentació ha coincidit amb l’estrena de l’espai remodelat de l’Oficina de Turisme de la Rambla, unes instal·lacions que Carles Puigdemont ha remarcat que “estem convençuts que ens permetran, l’any que ve, millorar les xifres presentades avui”.

Més visitants als museus de la ciutat

També s’han donat a conèixer les dades de visitants dels museus de la ciutat aquest estiu, una xifra que globalment, i seguint la dinàmica general, també ha augmentat i ha passat dels 51.279 visitants el 2011 als 61.384 visitants que des de l’1 de juny al 15 de setembre han visitat el Museu d’Història de la Ciutat, el Museu del Cinema, el Patronat del Call i la Fundació Masó.

És especialment rellevant l’augment de visitants del Museu d’Història de la Ciutat, que ha passat de 7.863 visitants en el període estudiat l’any 2011 a 22.229 visitants en el mateix període del 2012. Aquest augment es deu a les exposicions temporals que s’han portat a terme en aquest espai i sobretot les que s’han fet a les sales Carbonera i Cisterna.

Nova oficina de turisme a l’estació

Sobre la possibilitat d’instal·lar una oficina de turisme a l’estació de trens, la regidora Coralí Cunyat ha manifestat que s’està negociant ara mateix posar en funcionament un espai d’aquest tipus. “És un dels encàrrecs que té el regidor del Projecte Ferroviari, Carles Ribas. Ha de veure en quin lloc es podria ubicar una oficina de turisme o un espai d’informació dins de l’estació. Ara mateix hi ha uns cartells informatius però no hi ha ningú atenent”, ha explicat la regidora.

Dades