Lloret de Mar. Una quinzena d’activitats configuren la X Setmana Intercultural i Solidària de Lloret de Mar

La X Setmana Intercultural i Solidària va començar el passat dilluns dia 1 amb l’exposició La Vida a macha’K Satawi de l’Associació Mi Casa, que treballa per un projecte a Bolívia, i Projecte de Nutrició Infantil a Orissa de l’Associació Amics d’Orissa de l’Índia. Fins al 6 d’octubre els interessats podran veure de prop com es desenvolupa la tasca d’aquestes entitats en els països en els quals treballen.

El divendres 5 d’octubre, a les 20 h, a la Sala Polivalent de la Biblioteca, hi haurà la presentació que faran l’Associació Solidaris pel Món, Mi Casa i la Fundació Vicente Ferrer en relació amb els diferents projectes que estan duent a terme. Posteriorment, l’Associació Multicultural de la Selva i l’Associació Cultural i Solidària Xilena tancaran l’acte amb una mostra d’havaneres llatinoamericanes i catalanes.

La Biblioteca Municipal adapta la seva oferta cultural també a aquesta temàtica i el proper 6 d’octubre a les 11.30 h oferirà un contacontes infantil dedicat a contes del món amb Contes per donar la volta al món.

El diumenge, 7 d’octubre, es concentraran gran part de la resta d’activitats. De les 11 fins les 19.30 h a la plaça de la vila i el passeig Jacint Verdaguer tindrà lloc la fira de les entitats. Sardanes, country, flamenc, folklore romanès, un espectacle de Bollywood, taller de salsa, folklore xinès, espectacles infantils o la cercavila de gegants són altres de les propostes que es podran veure en aquesta zona del centre de Lloret. La regidora Idoia Saracíbar ha destacat “la gran feina que es fa des de l’Ajuntament per potenciar la interacció entre les diferents cultures i la bona resposta que ens donen les diferents entitats culturals, solidàries i socials de Lloret. Malgrat que sovint es vol associar el tema intercultural a confrontació, la nostra vila amb més de 100 nacionalitats diferents, referma, a través de l’èxit tant d’organització com de participació d’aquesta Setmana Intercultural i Solidària, l’enriquiment que suposa aquest intercanvi i la necessitat de continuar apostant per valors de respecte i coneixement mutu”.

En el marc d’aquesta setmana, el mateix diumenge, també arribarà la torxa dels Jocs Special Olympics, que de 13 a 14 h al passeig de Jacint Verdaguer, permetrà rememorar com Lloret de Mar va ser seu l’any 2006 d’aquest esdeveniment que va comptar amb més de 2.200 participants i 100 voluntaris.

Podeu consultar el programa clicant al següent enllaç