Banyoles. L’Ajuntament de Banyoles rebaixarà de l’Impost sobre béns immobles (IBI) un 4% i aplicarà una pressió fiscal real negativa el 2013

Aquest dijous al migdia l’alcalde de Banyoles, Miquel Noguer, i el regidor d’Hisenda, Lluís Butinyà, han comparegut en roda de premsa per valorar diferents aspectes inclosos a les ordenances fiscals que es portaran al ple ordinari d’aquest octubre. Tal i com ja havien avançat Noguer i Butinyà al mes març d’aquest 2012 l’Impost sobre béns immobles (IBI) baixarà un 4% pel 2013. De fet, com que no s’hi aplica l’IPC equivaldria a una rebaixa d’un 6%.

Per a l’exercici del 2012 el tipus de gravamen de l’IBI a Banyoles per als béns de naturalesa urbana va augmentar un 14,55% respecte l’exercici anterior sense que reflectís la voluntat de l’Ajuntament de Banyoles sinó l’aplicació de la llei estatal. De fet, l’acord del ple del 17 d’octubre del 2011 en el qual es van aprovar les ordenances fiscals per al 2012 va aprovar un augment de l’IBI del 4,13%. Tanmateix, posteriorment a aquests acords municipals el Reial Decret Llei 20/2011, de mesures urgents en matèria pressupostària, tributària i financera per a la correcció del dèficit públic obligava durant el 2012 i 2013 a augmentar l’IBI un 10%.

La majoria de taxes i impostos de l’Ajuntament de Banyoles es mantenen per al 2013, i per tant, es queden igual que el 2012, tenint en compte que no s’aplica ni l’augment de l’IPC. Només la taxa de cementiri s’apuja però només per aplicar l’augment de l’IVA que ha passat del 8% al 21%, però l’Ajuntament no facturarà més.

Pel que fa a l’aigua, s’apuja un 4,5% sobre el 2012 tal i com ja estava previst, però no s’aplicarà als banyolins i banyolines el nou impost de captació que es vol cobrar des de l’Agència Catalana de l’Aigua (ACA), que seria un augment del 3% més. No es cobrarà al banyolins ja que l’Estany és un bé comunal i l’Ajuntament no està d’acord en què se li apliqui.

L’alcalde de Banyoles, Miquel Noguer, ha destacat que “es tracta d’una pressió fiscal real negativa pels banyolins, ja que no s’aplica l’IPC”. Per Noguer cal tenir en compte “les circumstàncies excepcionals que s’estan patint, i farem la contenció necessària a l’Ajuntament”.

Foto: Ajuntament de Banyoles