Llagostera. L'Ajuntament de Llagostera dedica una exposició al pintor local Josep Lloveras

Sota el títol “Retrospectiva”, l’Àrea de Cultura de l’Ajuntament de Llagostera ha dedicat una exposició a l’artista local Josep Lloveras (1948) format a l’Escola de Belles Arts del municipi de la qual va ser professor durant més de 20 anys.

L’exposició retrospectiva compte amb dibuixos, escultures i pintures representatives dels diferents estils i materials amb els quals ha experimentat, sempre amb la curiositat de l’afeccionat per descobrir nous camins de l’art.

La inauguració de l’exposició tindrà lloc aquest divendres 5 d’octubre a les 20 h.

L’exposició es podrà visitar tots els caps de setmana fins al 28 d’octubre al local Social de la Caixa (Carrer Consellers, 12) d’11 a 14 h. i de 17 a 20 h.

L’exposició comptarà també amb un audiovisual amb una entrevista a Tino Lloveras, enregistrada aquesta mateixa setmana.

Sobre Josep Lloveras

Josep Lloveras i Lloveras, conegut com a Tino, va néixer a Llagostera l’any 1948. Nat en el si d’una família treballadora, als 14 anys va començar a treballar de torner a la fàbrica, on ha estat fins avui. Casat amb Pilar Miquela i amb un fill, la seva vida artística ha transcorregut paral·lela a la seva vida a la fàbrica i al seu entorn, Llagostera.

La passió per la pintura ve de ben petit, quan amb 7 anys ja anava a aprendre les primeres nocions amb Pere Mayol, a qui acabaria substituint com a professor d’art a l’escola de Belles Arts de Llagostera.

Autodidacte, en Tino ha caracteritzat la seva obra per la diversitat d’estils i tècniques, de les quals en podem veure una mostra en aquesta petita exposició retrospectiva. L’obra és fresca, viva, propera i reflecteix racons de la seva Llagostera i d’altres paisatges i emocions que li són properes.

En Tino ha participat en diverses exposicions al llarg de la seva trajectòria i ha estat seleccionat en diversos concursos, dels quals destaca el primer premi del cartell de Carnaval de Platja d’Aro.

Aquesta mostra vol ser un homenatge a un home que ha estimat i estima l’art i que l’ha sabut compartir amb tots nosaltres.