Titulars
A+ A A-

Blanes. 500 persones participen a la II Caminada Solidària de Blanes del 8-M per eradicar la violència masclista en l’adolescència

És el ‘Projecte Elles’ impulsada per quatre joves blanenques, amb el suport de la Plataforma de Dones, el Grup Fondistes Blanes i l’Ajuntament

Blanes, 13 març 2023.- Una vegada més, Blanes ha tornat a demostrar amb rotunditat que defensa els idearis que envolten la commemoració del Dia Internacional de la Dona. No tan sols amb el munt d’activitats que han tingut lloc durant els darrers dies, sinó també d’una manera activa i eloqüent amb l’acte que va culminar ahir diumenge aquest cicle.

Es tractava de la II Caminada Solidària de la Dona, que va tenir lloc ahir al matí, impulsada l’any passat per quatre joves blanenques, amb el suport de diverses institucions i entitats. Enguany han volgut repetir l’exitosa experiència després que al 2022 ja va ser recolzada i acollida amb una excel·lent participació.

El nucli, la base que impulsa aquest esdeveniment, cal anar a trobar-lo en el ‘Projecte Elles’ que van dissenyar l’any passat quatre dones: Nagore, Cristina, Ainoa i Marina, que llavors cursaven segon d’Integració Social a l’Institut S’Agulla. Elles quatre van impulsar aquest treball amb l’objectiu d’eradicar la violència masclista en l’adolescència.

Totes quatre, conscienciades pels casos més extrems que fins i tot han significat posar fi a la vida de les dones, van dissenyar un treball que culminava amb la necessitat de conscienciar la ciutadania. Per aconseguir aquest impacte social, van pensar que la millor manera seria organitzar una caminada solidària al voltant del 8-M, per vincular directament el seu projecte a l’objectiu que perseguien.

Enguany han repetit l’experiència d’organitzar la que ha estat II Caminada Solidària de la Dona, comptant de nou amb el suport de la Plataforma de Dones de Blanes, el Grup Fondistes Blanes, la Policia Local, i l’Àrea d’Acció Social a través del Servei de Polítiques d’Igualtat. Això sense comptar la col·laboració d’altres institucions, empreses, entitats i les mans de moltes persones que hi ha afegit el seu granet de sorra que també hi ha contribuït.

500 persones han participat a la II Caminada Solidària del 8-M

A l’hora d’organitzar la caminada d’aquest 2023, Enguany les quatre joves han comptat amb el necessari suport logístic del Grup Fondistes Blanes, que les ha ajudat a dissenyar tota la infraestructura necessària per fer el traçat de la ruta que es va recórrer. Enlloc dels 6 km. que es van fer l’any passat, enguany es va allargar als 10 km., tot i que mantenint la mateixa filosofia que al 2022: perquè fos apte per a totes les condicions físiques acostumades o no a caminar.

Aquest 2023 han participat 500 persones, exactament van fer la caminada un total de 485 persones. Gent de totes les edats -homes i dones, joves nens i nenes- que van respondre de manera activa a la crida perquè l’experiència hagi superat amb escreix l’èxit de l’any passat, quan van ser-ne més de 300. Com ja sol ser habitual a Blanes, entre els participants s’hi comptaven els qui van fer la marxa amb el seu animal de companyia, alguns dels quals també duien dorsal com un caminador més.

La II Caminada Solidària Dia de la Dona, amb sortida i arribada al Passeig de Mar, va estar envoltada de l’animació i bon humor que sempre encapçala aquest tipus d’activitats, molt apreciades, en especial a Blanes. Un dels ingredients que va contribuir-hi va ser l’actriu blanenca Maria Sola, que va llegir alguns textos relacionats amb la lluita de les dones envers la igualtat.

Manifest i agraïments integrants del ‘Projecte Elles’ i Plataforma de Dones

També es van adreçar al públic assistent les quatre joves integrants del ‘Projecte Elles’ i de la Plataforma de Dones de Blanes. Després de recordar el cicle en què s’emmarcava l’esdeveniment d’ahir diumenge –el 8-M, Dia Internacional de la Dona-, també van recordar què les va moure l’any passat a iniciar un moviment que s’ha fet gran.

Un treball d’institut que s’ha fet realitat gràcies a la tenacitat de quatre joves: Nagore, Cristina, Ainoa i Marina, que han trobat el suport tant del consistori blanenc com de la Plataforma de Dones, el Grup Fondistes Blanes i diverses empreses, institucions i particulars. També van recordar a què es destinarà la recaptació dels guanys dels ingressos: ajudar les dones que es troben en situacions de violència masclista a través de la Plataforma de Dones.

L’agraïment també va ser envers les persones que han fet possible que tot l’esforç esmerçat per segon any consecutiu no hagi estat en va, tal com ho expressava l’escrit llegit per les joves: “I va ser tan bona l’acollida de l’esdeveniment i la satisfacció de saber que tot l’esforç en tirar-ho cap endavant havia valgut la pena, que no podíem no tornar-ho a intentar aquest any. Tot això no podria haver estat possible sense el recolzament de totes les persones que han estat darrera de tot això des del minut 0, ni sense vosaltres, els participants, que esteu aquí un any més col·laborant en la causa. Ni tampoc sense les empreses que han confiat en nosaltres i han volgut participar en aquest projecte”.

Recíprocament, qui es va adreçar a les quatre joves i al públic assistent també va ser la tinenta d’alcalde d’Acció Social i Polítiques d’Igualtat, Marina Vall·llosada, qui va agrair les quatre impulsores del ‘Projecte Elles’ que han invertit temps i energies en un objectiu tan lloable. Qui també va sumar-se a aquest agraïment ahir al matí va ser l’alcalde de Blanes, Àngel Canosa, qui va acostar-se per saludar-les a l’inici de la marxa.
1678799629sortida_caminada_(2).jpg
16787996302a_caminada_solid?ria_dia_de_la_dona_(44).jpg
1678799630benvinguda_i_agra?ment_regidora_(1).jpg
1678799630nagore__cristina__ainoa_i_marina.jpg