Blanes. Blanes escalfa motors pels 59ens Premis Recvll 2023, que inclouen una nova categoria: Cançó Catalana

La festa literària se celebrarà el diumenge 12 de març al Teatre, i enguany per dirimir els guanyadors i guanyadores de les sis categories s’ha incorporat al jurat l’escriptor Jordi Llavina

A Blanes arribar al mes de març és sinònim de parlar d’un dels esdeveniments culturals més destacats, si més no el què compta amb una projecció més longeva i consolidada arreu del país. Són els Premis Literaris Recvll de Blanes, que organitza la revista homònima del municipi, i que es lliuraran el proper diumenge 12 de març al Teatre de Blanes. Enguany compleixen ja la seva 59ena edició, després que la publicació blanenca ha superat el segle d’existència.

Aquesta setmana està previst que es reuneixi el jurat que haurà de decidir els guanyadors i guanyadores de les diferents categories que composen enguany els Premis Recvll. En aquest sentit, hi ha dues novetats relacionades tant pel que fa a la composició dels membres del jurat com pel que fa al nombre de premis del prestigiat concurs literari.

Nova Categoria: ‘Cançó Catalana’ i nou membre del Jurat: Jordi Llavina

La 59a edició dels Premis Recvll inclouen un total de sis categories, una més en relació a la del 2022: la de ‘Cançó Catalana’. Guardonarà la millor cançó inèdita en llengua catalana que s’hi hagi presentat i comptarà amb un jurat que dirimirà única i exclusivament aquest premi. Està format per Josep Maria Guinart –músic i compositor blanenc, actual director del ‘Cor de Cambra Sota Palau’, entre d’altres-; Jaume Planas –guanyador de dos Premis Recvll: l’any 2016 el de Periodisme, i el 2000 el de Retrat Literari-; i Josep Lluís Vidal, director de Ràdio Marina.

El Premi ‘Cançó Catalana’ està dotat amb 500 €, i una de les raons per haver inclòs aquesta nova categoria és la trajectòria en comú que al llarg dels anys han mantingut aquests dos ingredients: la cançó i la llengua catalanes. Sobretot durant les primeres edicions dels premis, quan la ‘Nova Cançó Catalana’ plantava cara a la dictadura franquista com a resistència pacífica cultural.

D’altra banda, pel que fa al nou membre del jurat que s’hi ha incorporat, Jordi Llavina és un escriptor, poeta, crític literari, professor de llengua catalana, així com presentador de ràdio i televisió. Llicenciat en filologia catalana per la Universitat de Barcelona, ha treballat tant en el món de l’editorial com en el de l’ensenyament, i actualment exerceix com a periodista cultural.

Categories Literàries dels LIX Premis Recvll

Pel que fa a les cinc categories literàries que composen els Premis Recvll, abasten gairebé tots els gèneres. Així, hi ha el de Narració Joaquim Ruyra, Poesia Benet Ribas, Teatre Josep Ametller, Periodisme Salvador Reynaldos i Retrat Literari Rafel Cornellà-Joaquim Abril. Per dirimir els guanyadors i guanyadores d’aquestes cinc categories es compta amb un jurat que encapçala l’escriptora gironina Maria Mercè Roca.
La resta de membres del jurat són: Eloi Falguera, Josep Maria Fonalleras, Mònica Rabassa, Carles Rabassa, Francesc Robert i Salvador Roca. Aquest darrer integrant és qui també s’encarregarà d’entrevistar els guanyadors i guanyadores tot just s’hagi fet públic el veredicte en el decurs de la Festa dels Premis Recvll 2023. Per completar l’organització dels premis també es compta amb Maria Àngels Vázquez, qui és la secretària dels guardons.

1678170812acte_premis_recvll_(1).jpg
1678170812foto_grup_guanyadors_i_presidenta_jurat_(1).jpg