Hostalric. L’Ajuntament instal·la nous dispensadors de pinso anticonceptiu per a coloms per a controlar-ne la natalitat

El consistori recorda que no és permès alimentar de manera general els animals a la via pública i que l’incompliment de l’ordenança municipal pot comportar multes de fins a 300€.

L’Ajuntament d’Hostalric té contractat des de fa anys un servei de control ètic de coloms mitjançant dispensadors de pinso anticonceptiu. Aquests dies, s'ha completat la instal·lació de nous dispensadors d’aliments a l’espai púbic per tal de controlar les zones de la població on s’han detectat més presència de coloms.

En la majoria de casos, la proliferació de coloms en alguns indrets de la vila s'explica per l'alimentació que reben per part d’alguns ciutadans. En aquest sentit, cal recordar que l'ordenança municipal reguladora de la tinença d'animals diu en l'article 18 sobre l'alimentació a la via pública que "no és permès alimentar de manera general els animals a la via pública, amb excepció de les zones que l'Ajuntament establirà a aquest efecte o persones autoritzades, a les quals per raons sanitàries i d'higiene, s'haurà de fer seguint els criteris establerts pel municipi".
En aquest sentit, l'incompliment de l'ordenança pot comportar multes de fins a 300€.

Problemes que plantegen alimentar coloms de manera descontrolada:

Poden arribar a fer fins vuit postes per any. Això els li dona la possibilitat d’esdevenir una plaga, entenent com a tal una població elevada que ocasiona problemes de salut pública.Els excrements del coloms constitueixen un seriós problema per els elements arquitectònics ja que tenen un efecte altament corrosiu que influeix en el deteriorament d'edificis i monuments. El control de la població de coloms es fa mitjançant la reducció de la natalitat amb OVISTOP (Nicarbazina 0,08%); és a dir, mitjançant un mètode que n’evita el sacrifici. El funcionament de l’anticonceptiu es basa a reduir la reproducció i deixar que la mortalitat natural faci disminuir el nombre de coloms.

Els objectius són aconseguir reduir la població de coloms sense haver de sacrificar-ne cap i, addicionalment, millorar la seva salut alhora que es redueixen també els riscos sanitaris per a les persones.

1677665651505-imagen-1677156182.png