Súria. La Festa de Sant Sebastià acaba amb música, teatre i la presentació de la novel·la 'Un polsim de sal', ambientada a Súria

La música i el teatre van tancar aquest cap de setmana la Festa de Sant Sebastià, amb les darreres representacions de l’obra ‘El Cafè de la Marina’ al Teatre del Foment Cultural i un concert coral a l’Església Parroquial de Sant Cristòfol. Un altre dels darrers actes del programa va ser la presentació de la novel·la ‘Un polsim de sal’ de l’autora taradellenca Laura Autonell a la Biblioteca Pública.

El concert va tenir lloc diumenge 29 de gener a l’Església Parroquial de Sant Cristòfol, amb la Societat Coral La Llanterna i la cantant manresana Núria Fernández Badrenas. Les representacions d’’El Cafè de la Marina’ de Josep Maria de Sagarra han anat a càrrec del Grup de Teatre del Foment Cultural, dins dels actes commemoratius del 50è aniversari de l’entitat.

La presentació de la novel·la ‘Un polsim de sal’, ambientada a Súria, es va fer el passat dilluns 23 de gener amb la presència de la pròpia autora. Laura Autonell va explicar que l’entorn de les mines ha estat «una font molt inspiradora» per a l’obra, que descriu una història «d’amor i desamor» amb la situació de les dones com un dels eixos destacats.

L’autora va ser presentada per l’estudiós surienc Albert Fàbrega, que va col·laborar amb Laura Autonell en la revisió de l’obra. Aquesta és la primera novel·la de l’autora, que ha guanyat diferents premis literaris.

La Festa de Sant Sebastià va començar el passat 19 de gener amb un pregó de la surienca Mariona Homs, directora general de Serveis Socials de la Generalitat. Com en anys anteriors, el programa de la Festa Major d’Hivern ha tingut un fort caràcter cultural i de revalorització del patrimoni.

L’organització general de la Festa de Sant Sebastià ha anat a càrrec de l’Ajuntament de Súria, a través de l’àrea municipal de Festes, i la participació de diferents entitats i persones de la vila.

L’Ajuntament agraeix el treball de totes les entitats i persones que han fet possible aquesta nova edició de la Festa, amb actes destacats que han obtingut una molt bona acollida.

La Diputació estrena el seu nou Arxiu Festiu amb la Festa de Sant Sebastià

El web de la Xarxa d’Arxius Municipals de la Diputació de Barcelona ha estrenat un nou espai, l’Arxiu Festiu, amb la Festa de Sant Sebastià de Súria. Aquest nou apartat mostra documents històrics digitalitzats sobre l’origen i l’evolució d’aquesta celebració, a partir del Vot de Poble que es va instituir després de l’epidèmia de còlera de 1885.

L’objectiu d’aquest Arxiu Festiu és compartir els documents dels arxius municipals sobre les festes locals. En la descripció de la festa surienca es destaca que «commemora l’esforç i la unitat de tot un poble contra el còlera».

1675165303foto_1.jpg
1675165303foto_2.jpg
1675165303foto_3.jpg
Fitxer adjunt: 1675165303nota_ajuntament_de_s?ria_(cloenda_de_la_festa_de_sant_sebasti?).pdf