Altafulla. Altafulla recull gairebé dinou tones de roba usada durant l’any 2022

La reutilització del tèxtil usat contribueix a la reducció de les emissions de CO2 en què per cada quilo de roba recuperada s'evita l'emissió de 6,1 kg de CO2 , segons un estudi de la Federació Humana People to People

Els contenidors instal·lats al municipi d’Altafulla d’Humana Fundación Pueblo para Pueblo, organització amb la qual col·labora estretament l’Ajuntament, ha recuperat aquest passat any 2022 un total de 18.936 quilos de tèxtil usat per donar-los una segona vida amb un benefici ambiental i social.

El residu tèxtil (roba, calçat, complements i tèxtil de llar) es diposita als contenidors situats a la via pública, gràcies a un acord entre l’entitat i l’Ajuntament d’Altafulla que facilita l’espai per a aquests punts on la ciutadania pot deixar aquella roba en bon estat que ja no fa servir.

Les gairebé dinou tones recuperades a Altafulla equivalen a 77.000 peces de tèxtil que són classificades a les plantes de preparació per a la reutilització que Humana té a Leganés (Madrid) i a l'Ametlla del Vallès (Barcelona). El 50% es pot reutilitzar i més del 35 % reciclar.

El 40% de la roba que tenim als armaris no es fa servir en tot un any i es calcula que cada ciutadà rebutja entre 20 i 30 quilos de tèxtil anualment. Segons els informes més recents, a l’Estat espanyol es genera anualment més d'un milió de tones de residus tèxtils, però se'n recullen 110.000 tones.

Reducció de les emissions i lluita contra el canvi climàtic

La reutilització del tèxtil usat contribueix a la reducció de les emissions de CO2: per cada quilo de roba recuperada (i no conduïda a un centre de tractament de residus per a la seva incineració o disposició final) s'evita l'emissió de 6,1 quilos de CO2 , segons un estudi de la Federació Humana People to People.

D'altra banda, els recursos obtinguts amb la gestió del residu tèxtil permeten la creació de llocs de treball verds (Humana genera una ocupació indefinida per cada 30 tones de tèxtil recollit) i financen programes de desenvolupament als països del sud de la mà d’entitats locals.