Sant Cugat. L’Ajuntament instal·la càmeres de seguretat ciutadana per controlar els accessos a Valldoreix

Les noves càmeres s’ubiquen a la plaça de Can Cadena i a la plaça dels Ocells

L’Ajuntament ha instal·lat càmeres de seguretat ciutadana en dos dels principals accessos al territori de Valldoreix. Aquests dispositius permeten controlar l’entrada i sortida de vehicles, llegir-ne les matrícules i identificar aquelles que estiguin vinculades a algun delicte –una denúncia per robatori de cotxe, per exemple.

Aquest matí l’alcaldessa, Mireia Ingla, ha fet una visita acompanyada del president de l’EMD de Valldoreix, Josep Puig, i el regidor de Seguretat Ciutadana, Francesc Carol.

Les noves càmeres s’ubiquen a la plaça dels Ocells i a la de Can Cadena. Cadascuna d’aquestes dues localitzacions consta de dos elements, un visor que permet fer l’analítica de les matrícules i l’altre que capta imatges de l’entorn. Les càmeres estan connectades al sistema de gestió municipal i enregistren imatges ininterrompudament que es poden visualitzar al Centre de Control de la Policia Local en temps real. No són càmeres vinculades a la Zona de Baixes Emissions (ZBE) i el seu propòsit no és sancionador, sinó reforçar encara més la seguretat ciutadana.

Està previst que l’Entitat Municipal Descentralitzada de Valldoreix (EMD) instal·li properament càmeres de seguretat ciutadana en dues noves ubicacions: al passeig del Nard cantonada avinguda del Baixador i al carrer de la Llebre cantonada passeig de la Garriga. Aquests dispositius que instal·larà l’EMD s’integraran també al Centre de Control de la Policia Local.

D’altra banda, l’Ajuntament impulsa dos projectes subvencionats pels fons NextGeneration amb què desplegarà, durant el 2023, uns 90 punts nous amb càmeres.

Aquests elements funcionen connectats a l’enllumenat públic, carregant les bateries durant la nit per permetre el funcionament durant el dia. Les càmeres utilitzen xarxes 4G i 5G, en funció de la cobertura de cada ubicació, per traslladar les imatges a la Policia Local.

Finalment, a la visita d’aquest matí també s’ha presentat un vehicle i quatre motos elèctriques que s’acaben d’incorporar a la flota de la Policia Local.

1672304012nous_vehicles_policia_local.jpg