La Massana. De Concert de Nadal a Cantata de Nadal

La nit de Nadal. Un pare i la seva filla estan fent els preparatius per a la festa. Arriba la mare, que és enginyera, molt emocionada perquè ha descobert una intel·ligència artificial que revolucionarà el món: LamDA. La història de la intel·ligència artificial de google arriba d’aquesta manera al món de l’òpera, amb la Cantata de Nadal, que des de fa anys organitzen el Comú de la Massana i Andorra Lírica.

Andorra Lírica reinventa el tradicional Concert de Nadal i el transforma en la Cantata de Nadal, amb una peça d’un hora de duració i una història emotiva i actual alhora, que enganxarà el públic des del primer moment.

L’enginyera està interpretada per Jonaina Salvador, presidenta d’Andorra Lírica i directora general de l’obra, composada per David Llorens. L’altre paper principal, el de LamDA, serà interpretat per la soprano Elisenda Gallardo. Com a cantants coprincipals, hi haurà Daniel González i Eulàlia Gallardo, en els papers de pare i filla.

D’altra banda, la Cantata també inclourà diferents temes tradicionals, interpretats per Elena Pérez, Elisa Forné, Mercè Capons i Guillem Forné, conseller de Cultura que assegura que li fa il·lusió “el doble paper de poder participar al concert com a part organitzativa i també com a intèrpret”.

Fomentar la producció artística

La Cantata tindrà la continuïtat garantida i, a més, la peça de l’any que ve serà col·laborativa ja que s’anirà creant durant tot un any, a través d’un concurs.

“Amb el Triple Gran Concurs Cantata de Nadal volem fomentar d'una manera innovadora i creativa la producció artística contemporània en llengua catalana”, assegura Jonaina Salvador. L’objectiu d’aquest concurs és poder seguir el procés creatiu d’una obra lírica durant tot l’any, fins a la seva estrena, al Nadal 2023.

El concurs es dividirà en tres parts: el literari, que s’obrirà el dia de la Cantata (22 de desembre); el premi de composició, per musicalitzar el llibret, que s’obrirà al març; i el concurs per seleccionar els cantants, que donarà el tret de sortida al maig. La idea és que a l’agost ja estigui la composició acabada per poder preparar el muntatge per al desembre.

“A través del concurs, tindrem un producte 100% creat a Andorra i a més seguint un procés participatiu”, explica el conseller de Cultura, Guillem Forné. “A més, es podrà visualitzar tot el procés de creació de l’opereta”, afirma Arnau Colominas, de Culturàlia, que coorganitza el certamen.A més, cada any es publicarà el llibret amb la partitura i l’enregistrament de l’obra.

1669704229img_8436.jpg
1669704230img_8439.jpg