Calaf. Calaf consolida la Fira de la Carbassa com a esdeveniment de referència de Tots Sants

En la seva sisena edició, la fira també va incloure activitats complementàries prèvies com un taller de cuina de carbassa

La Fira de la Carbassa de Calaf va tenir lloc el dimarts 1 de novembre de 10 h a 14 h. Coincidint amb un pont festiu, va tornar a atreure milers de persones d'arreu del territori que, interessades per aquest producte de tardor, van aprofitar per fer una visita a la capital de l'Alta Segarra.

A partir de les 10 h del matí, la plaça dels Arbres de la vila va acollir més d'una quarantena de paradistes amb productes fets de carbassa d'allò més diversos com: elements decoratius, artesania i altres productes de temporada i proximitat. A més, com a mercat especialitzat, també s'hi van trobar tota classe de varietats de carbasses de diferents mides, sabors i colors.

Un altre dels reclams més atractius de la fira, va ser l'espai gastronòmic on es podien degustar productes fets amb aquest fruit de tardor com magdalenes, pastissos, xips, croquetes i bunyols, entre d'altres.

A més, la fira també va comptar amb una exposició de productes de tardor i amb carbasses decorades pels alumnes de la llar d’infants la Boireta i l’Escola Alta Segarra de Calaf.

D'altra banda, el públic familiar també va poder gaudir d'algunes propostes pensades exclusivament per a ells, com un taller de pintar carbasses o diferents jocs tradicionals gegants de fusta tipus parxís, dames, trencaclosques, minigolf, etc.

En aquesta edició, no es va poder comptar amb el Concurs de carbasses gegants, ja que a causa de la sequera d’aquest estiu, a l’Alta Segarra no se’n va poder cultivar cap. D’altra banda, les carbasses gegants d’altres zones que s’havien arrencat per presentar a concursos fets amb anterioritat, no aguanten gaire temps i, com que la Fira de la Carbassa de Calaf és una de les darreres del calendari, ja no en quedava cap òptima per presentar-se.

Èxit de les activitats complementàries

Enguany, per primer cop, es van programar una sèrie d'activitats complementàries a la Fira de la Carbassa que també van ser un èxit de públic.
El divendres 28 d'octubre, a les 16.30 h, es va realitzar una tarda de cuina de carbassa a l'Esplai de la Gent Gran a càrrec del Restaurant Folls amb places limitades. A causa del gran nombre de persones inscrites, es va haver d'ampliar les places i programar un segon taller el dilluns 31 d'octubre.

Així doncs, una seixantena de persones van poder gaudir del taller de cuina on es van cuinar receptes com: una crema de carbassa amb mató i pipes; una pasta cremosa de carbassa i alfàbrega; una hamburguesa de carbassa i espinacs; una amanida de tardor amb toc cítric i un pa de pessic de carbassa especiat.

Finalment, el mateix dia 1 de novembre, també a l'Esplai de la Gent Gran, es va fer de 12 h a 14 h una jornada de portes obertes al jardí on hi va haver un tast de panellets de carbassa elaborats per la pastisseria La Lionesa i un tast de magdalenes de carbassa fets per la pastisseria La Carolina, ambdues de Calaf, amb música en directe.

1667544011firacarbassa3.jpg