Sant Gregori. L’Ajuntament de Sant Gregori ha impulsat la creació d’un cos de Guàrdia Municipal al municipi de Sant Gregori.

Després de realitzar tots els tràmits a partir d’aquesta setmana ja es disposa dels primers agents que cobriran diferents torns, de dilluns a diumenge.

Les dades apunten que al municipi de Sant Gregori hi ha hagut un increment dels fets delictius en els darrers anys, tot i que a l’any 2020 els fets delictius van baixar degut a la pandèmia, en un període de 5 anys, l’increment de fets delictius ha estat d’un 26%. Els robatoris amb força a domicilis van incrementar-se especialment el 2021, tan en habitatges com en garatges, però també s’han anat produint robatoris de material agrícola o robatoris als aparcaments de restaurants de la zona. Un dels diversos motius analitzats per l’Ajuntament de Sant Gregori a l’hora de crear el cos de Guàrdia Municipal.

La tasca de la nova Guàrdia Municipal tindrà funcions de vigilància i seguretat ciutadana. Així com l’atenció en cas d’emergència per accidents o incidents que es pugui produir al municipi i sempre amb coordinació amb el cos com Protecció Civil, Mossos d’Esquadra, Serveis Sanitaris, Bombers, Agents Rurals o ADF. També vetllaran pel compliment de l’ordenança de civisme i convivència ciutadana, el control a la zona de transport escolar i el suport en esdeveniments populars, esportius i culturals al municipi.

El telèfon de referència en cas d’emergència serà sempre el 112 però els Guàrdies tindran un telèfon mòbil d’atenció per quan estiguin realitzant la jornada.

L’alcalde, Quim Roca, explica que s’ha creat el cos de Guàrdia Municipal perquè la seguretat al municipi és una prioritat. Tanmateix, Roca apunta que l’objectiu és ser un servei de proximitat, que ha de donar més seguretat als veïns i les veïnes, i destaca que la coordinació entre cossos d’emergència és clau.

De cara als propers anys l’Ajuntament de Sant Gregori té previst augmentar les places per ampliar les franges horàries. El cos disposa d’un vehicle, tot terreny i híbrid, equipat per la seva funció.

1666759320unknown.jpg