Blanes. La Policia Local de Blanes alerta als joves sobre les greus conseqüències dels accidents de trànsit amb testimonis reals

Més de 400 alumnes han assistit a l’experiència organitzada amb la Fundació Mutual de Conductors i el Servei Català de Trànsit per fomentar conductes responsables i d’autoprotecció

Hi ha vegades que, com diu l’adagi, una imatge val més que mil paraules que puguin alliçonar sobre qualsevol tema. Conscients d’aquesta certesa, l’Àrea de Trànsit i Mobilitat de la Policia Local de Blanes ha organitzat per primera vegada una experiència que complementa els cursos del Pla d’Educació de Mobilitat Segura que realitza periòdicament als centres escolars d’arreu del municipi.

Es tracta de ‘Canvi de Marxa’, una activitat educativa que combina teatre, la projecció de diversos vídeos al·lusius i testimonis reals que es van intercalant al llarg d’una hora, amb un objectiu molt concret. L’objectiu ha estat conscienciar els joves sobre les causes dels accidents i les greus conseqüències que pot tenir una distracció amb el mòbil, o la ingesta d’alcohol i/o drogues, per fomentar conductes responsables i d’autoprotecció.

L’experiència es va allotjar aquest passat dimecres al Teatre de Blanes, ple de gom a gom amb més de 400 alumnes de 4rt d’ESO. La Policia Local de Blanes va contactar amb els organitzadors de ‘Canvi de Marxa’, que realitza Mutual de Conductors, havent comptat amb el suport de l’Ajuntament de Blanes, el Servei Català de Trànsit i el Departament d’Interior de la Generalitat.

Testimonis reals de cossos d’emergències i d’una víctima d’accident

La representació teatral consistia en recrear una trucada telefònica entre dos joves en la qual un d’ells presencia un accident de trànsit mentre s’està dirigint en cotxe a una discoteca. Durant el relat es van anar intercalant vídeos al·lusius a les diferents matèries que van tractant-se, així com el més interessant de tot plegat: testimonis reals que explicaven al públic les seves vivències a l’entorn d’accidents de trànsit.

Així, va intervenir un caporal de la Policia Local de Blanes, un bomber del Parc de Bombers de Lloret de Mar, l’enregistrament en vídeo de l’experiència d’un sanitari del SEM (Sistema d’Emergències Mèdiques), així com el pare d’un jove que va patir un accident de trànsit. Especialment interessant va ser el testimoni aportat per en Xavi, col·laborador habitual de l’Institut Guttmann.

Les seves paraules van ser, amb diferència, les que més impacte van crear entre el públic assistent. Fa 26 anys, quan en tenia 22, va patir un accident a conseqüència va patir una lesió medul·lar. Des de llavors ha après poc a poc a conviure en un entorn que no està preparat perquè les persones que es mouen amb cadires de rodes ho puguin fer de manera fàcil.

La idea d’organitzar aquest esdeveniment ha sorgit de l’equip que forma part de l’Àrea de Trànsit i Mobilitat Segura, encapçalat pel sergent Miquel Àngel Recio, així com pels agents Lídia Núñez i Joan Pérez. A l’acte de dimecres passat també van assistir-hi el sots cap de la Policia Local de Blanes, Javier Jarillo; el cap del Parc de Bombers de Lloret de Mar, Lluís Alfonsín; en representació del Servei Territorial de Trànsit de Girona, Juan Angel Redrado, responsable de Seguretat Viària; i el responsable d’activitats de la Fundació Mutual Conductors, Josep M. Ambròs.