La Massana. El CONTRADANS dona el tret de sortida demà amb la cercavila del Drac d’Olivella

Divendres, a les 19 h, a la plaça de les Fontetes

Ja ha començat el muntatge de l’escenari i dels estands del festival de dansa i cultura tradicional, el Contradans, que se celebrarà a la plaça de les Fontetes del 14 al 16 d’octubre. El tret de sortida serà a les 19 h, amb els balls inaugurals i una cercavila d’exhibició del bestiari popular, amb el Drac d’Olivella.

Dansa tradicional -però amb tocs contemporanis-, mercat d’artesans, demostració d’oficis, tallers de dansa i d’artesania... Tot això és el Contradans, una fira per gaudir dels espectacles i demostracions però també per viure experiències.

Pel que fa a les propostes artístiques, dos grans grups de renom seran els protagonistes de la segona edició del Contradans. D’una banda, el grup dansaire gallec Nova Galega de Danza que fusiona tradició i vanguàrdia amb dansa i música d’arrel gallega actuarà el dissabte 15 a les 17h. La companyia gallega ha rebut nombrosos premis entre els quals destaquen els de l’espectacle que podrem veure a la Massana -Leira no Camiño- obtenint el premi Max al millor ballarí, Ivan Villar, i l’espectacle va ser finalista als Max 2021. De l’altra, hi haurà l’actuació conjunta de la Cobla Catalana dels Sons Essencials -autodefinits com a polinstrumentistes- amb l’Esbart Valls del Nord. La seva actuació constarà de nou cançons, cinc de les quals s’estrenen amb l’Esbart dansant i es podrà veure el dissabte 15 a les 12h. A més, aquest any actuarà com a esbart convidat l’Esbart Sant Romà amb el seu darrer espectacle Traces de Folk el diumenge 16 a les 12:45h.

L’agenda del festival la completen un taller de dansa impartit pel director de Nova Galega de Danza, Jaime Pablo Díaz el diumenge 16 a les 10 h. a la Sala la Closeta; la projecció del documental ARREL, produït per Fira Mediterrània de Manresa, el dissabte 15 a les 19:30h al Teatre les Fontetes; i una exhibició del Drac d’Olivella el dia de la inauguració, el divendres 15 a les 19h. El Drac d’Olivella és un  dels dracs en actiu més antics de Catalunya.

A l’igual que en l’edició de l’any passat, el Festival de dansa i cultura tradicional es complementa amb una mercat d’artesans que compleixen amb l’essència del certamen, és a dir, l’evolució del seu ofici de la tradició a la contemporaneïtat: cistelleria, tints, ceramista, artesans de la música, bestiari festiu, forjadors, treball amb fusta i pissarra, miniatura en pedra seca, espardenyeria, trementinaires, pedra seca... amb tallers pràctics per saber-ne una mica més del seu ofici.

Totes les activitats del CONTRADANS es desenvoluparan a la plaça de les Fontetes de la Massana, a excepció del taller de dansa que es farà a la Sala la Closeta, i la projecció del documental ARREL, produït per Fira Mediterrànea de Manresa, que es durà a terme al Teatre les Fontetes.

Totes les propostes són de lliure accés però per participar als tallers cal fer reserva prèvia trucant a ]376 935693 o bé al +376 608724. També es pot enviar un correu a Aquesta adreça electrònica s'està protegint contra robots de correu brossa. Necessites JavaScript habilitat per veure-la. . Els tallers estan tenint una bona acollida i ja hi ha força inscripcions.

Recordem que el Contradans va ser una proposta que va sorgir de l’Esbart Valls del Nord i que després de l’èxit de la primera edició, a Ordino, es va decidir per una segona edició a la Massana.

Tota la informació la podeu trobar a www.contradans.ad

1665762041nova_galega.jpg