La Ràpita. La Ràpita és considerada un referent internacional en la gestió de turisme sostenible

La Ràpita és considerada un referent internacional en la gestió de turisme sostenible en el Catàleg de Bones Pràctiques de Turisme Sostenible al Mediterrani que inclou la Ràpita com un cas d’èxit per la regulació i gestió de l’accés rodat a la platja del Trabucador. El catàleg destaca les tasques del govern local per solucionar la problemàtica de massificació a la platja: “aquest sistema ha aconseguit una major digitalització de les empreses i usuaris turístics, una major conscienciació sobre l’ús dels vehicles per accedir a la natura i una clara reducció de vehicles al Trabucador”.

L’alcalde de la Ràpita, Josep Caparrós, exposa que “formar part d’aquest catàleg de bones pràctiques és un reconeixement a la feina feta que ens posiciona, de manera internacional, com una destinació sostenible i de qualitat que s’implica per donar resposta a la necessitat de conservar i protegir els espais naturals que ens envolten”. Caparrós afegeix que “cal destacar que el catàleg ens situa a la mateixa línia que altres destinacions turístiques de renom com Florència o Dubrovnik”.

Sustainable Tourism – Interreg MED ha elaborat el Catàleg de Bones Pràctiques de Turisme Sostenible al Mediterrani per donar suport i afavorir la transició cap al desenvolupament sostenible. Així com per abordar els reptes del Mediterrani i resumir els elements clau per aconseguir l’èxit en aquestes destinacions costaneres, incidint en la transferència a altres zones de costa del Mediterrani. A trets generals, el document se centra en la gestió de l’energia; l’aigua i els residus; i l’oferta de models turístics alternatius.

En ell, hi ha vuit exemples concrets de bones pràctiques sobre turisme sostenible a les següents destinacions mediterrànies: Rethymno a Grècia, el districte de Ragusa a Itàlia, Himara a Albània, Alonissos a Grècia, Berguedà a Espanya, Dubrovnik a Croàcia, la Ràpita a Espanya i Florència a Itàlia.

Consulta el catàleg