Sant Julià de Lòria. Segon dia de les 1es Jornades de Bruixeria d'Andorra

Aquesta segona jornada va estar dedicada a la bruixeria en el món cinematogràfic.

A dos quarts de sis de la tarda començava la projecció a l'auditori Rocafort del documental dirigit per Elena Cid "Bécquer y la brujas". El documental és un viatge per l'esperit literari del poeta marcat per la seva època. En ple segle XIX, el romanticisme i la gran atracció pel misteri marquen la seva poesia i la seva prosa.

La pel·lícula, dirigida per Cid, ens porta també a conèixer la població de Trasmoz, a peu del Moncayo, a l'Aragó, i ens dona a conèixer la importància de la cacera de bruixes en aquella etapa així com la història de la "Casca", una dona acusada de bruixeria que va ser llençada des de dalt de la muntanya pels seus veïns. El vincle entre aquest esdeveniment i el poeta Gustavo Adolfo Bécquer es troba en els escrits "Cartas des de mi celda" que aquest va escriure durant la seva estada en aquelles contrades i on va entrar en contacte amb el misteri dels relats de les bruixes que s'han anat conservant.

La projecció va anar seguida d'una tertúlia, dirigida per Hèctor Mas, on la directora del documental, Elena Cid, va compartir opinions i experiències amb un públic molt interessat i participatiu.

Al voltant de les vuit del vespre, al vestíbul del Centre cultural i de congressos lauredià, es va servir una degustació de productes locals amb embotits Artesà de Muntanya Cal Jordi i formatges de Casa Raubert.

A les nou de la nit i amb la participació de la ministra de Cultura i Esports, Silvia Riva, es va projectar la pel·lícula "Akelarre" de Pablo Agüero.

Els actes continuen avui amb la inauguració a les 17 h de l'exposició "Contra el mal donat", a la Sala Sergi Mas. I a les 21.30 i les 23 h l'espectacle "Paraules que trenquen ossos" al Bosc de la Rabassa, amb la companyia Pagans, millor espectacle de carrer als XXIII Premis de la crítica d'arts escèniques. Espectacle en col·laboració amb el Festival Ull-Nu.

1662050588img_6096.jpg
1662050589img_6106.jpg
1662050590img_6112.jpg
1662050591img_6089.jpg