Sant Julià de Lòria. Segona edició del concurs de pintura mural dels Murs que parlen

El Comú de Sant Julià de Lòria ha convocat en segona edició un concurs de pintura mural anomenat Murs que parlen que ha estat adjudicat a dos artistes per uns imports de 7.687,50 i 4.500 euros. Enguany la inauguració està inclosa en la programació de la XIX Vila Medieval. L’esdeveniment té caràcter anual, amb la possibilitat de mantenir les obres de manera indefinida o renovar-les si ho considera convenient.

Entre els objectius que la corporació té amb la convocatòria destaquen els de:

·Difondre la cultura artística, fent de Sant Julià de Lòria un referent, posant l’art a l’abast de la ciutadania, dinamitzant el poble i potenciant el turisme.

·Impulsar i donar visibilitat als artistes i altres formes d'intervenció artística en l'espai públic.

·Proveir la vila d’obra d’artistes consolidats, per tal que esdevingui una inversió cultural perenne.

·Apropar l'art a tothom i concebre la iniciativa com un festival obert i popular.

·Revitalitzar artísticament la via pública i donar un valor afegit diferencial al poble.

L’edició anterior va comptar amb tres accions que es van desenvolupar alhora, del 26 d’abril al 28 de maig de 2021. La seva inauguració va coincidir amb les festes de Canòlich. De les tres, l’única que no optava a concurs va ser el mural a l’Espai Jove situat a la plaça de la Germandat, realitzat per joves entre 10 i 18 anys, amb l’assessorament de l’escola d’art, l’acompanyament de Laurèdia Jove i la participació opcional de l’AEIG lauredià.

Les altres dues, que sí van entrar dins la convocatòria pública, foren realitzades per Samantha Bosque i Naiara Galdós.  La proposta girava a l’entorn de l’artesania, les tradicions i la cultura popular de Sant Julià de Lòria, del Principat i del Pirineu en general.

La temàtica de les obres d’enguany havia de fer referència als béns d’Interès Cultural Immobles d’estil romànic que es troben a la parròquia de Sant Julià de Lòria, així com les pintures murals o objectes litúrgics que hi trobem a dins. Era molt important que els bens d’interès cultural esmenats tinguessin protagonisme en la proposta artística, donat que l’objectiu es basa la promoció del l’art i la cultura de la parròquia laurediana.

Al concurs públic s’hi varen presentar quatre artistes, quedant guanyadors Samantha Bosque i Reunió de Papaia. El jurat va valorar especialment una estètica innovadora, la potencia visual del missatge, l’adequació a la demanda temàtica del plec de bases tècnic i l’harmonia amb l’entorn i l’adaptació al pressupost. La cònsol menor, Mireia Codina ha manifestat que “són uns murals molt fàcils de pintar perquè no requereixen bastides ni res similar”. Els artistes començaran a treballar durant la darrera setmana del mes d’agost.

Fitxer adjunt: 1661158180comnunicat_de_premsa_murs_que_parlen_2022.pdf

Canal Ajuntament 2012 | Un projecte de NOTIDIG | redaccio@canalajuntament.cat | Avís Legal | 667732409