Begues. L’Ajuntament de Begues exigeix mesures que garanteixin la correcta explotació de la pedrera i la seguretat del veïnat

El consistori reclama a la Generalitat de Catalunya mesures addicionals de control, una auditoria externa i una sessió informativa a la població davant la forta detonació que es va sentir aquest dimecres al municipi

El dia 3 d’agost es va produir a la pedrera «Les Cubetes» una forta explosió que es va sentir a tot el municipi. Tot i les explicacions de Cemex España Operaciones, SLU, empresa encarregada de l'explotació del jaciment, el consistori ha presentat una reclamació a la Direcció General d'Indústria de la Generalitat de Catalunya amb les dades a la mà de l'impacte acústic i sísmic de l'operació.

Mitjançant una carta oficial, l'alcaldessa de Begues, Mercè Esteve, ha traslladat a la Direcció General d'Indústria la "indignació, impotència i ingent malestar d'aquest consistori, en nom de tota la ciutadania de Begues, pels fets ocorreguts aquest dimecres, com a gota que fa vessar el vas d'una situació que fa dècades que patim."

L'escrit repassa els esdeveniments dels darrers mesos i les peticions d'informació exposades en anteriors ocasions fins a arribar a la situació actual, que l'alcaldessa qualifica d'insostenible, tot manifestant que "ens preocupa en excés la reiteració d'episodis extrems com el de dimecres, i que en el futur puguin anar a més."

En aquest sentit, l'Ajuntament ha exigit per via oficial a la Generalitat un informe sobre els fets ocorreguts a la pedrera i una confirmació pericial independent que revisi si l'explosió va complir amb tots els paràmetres legals. El consistori també ha reclamat un control independent que auditi totes les detonacions i una auditoria externa que certifiqui els possibles danys estructurals que puguin patir les edificacions de Begues Parc arran les explosions. Addicionalment, l'administració beguetana ha demanat la revisió i certificació dels equips de mesurament sísmic actualment existents i la instal·lació d'equips externs paral·lels als quals l'Ajuntament de Begues pugui accedir directament.

Per altra banda, s'ha demanat l'organització d'un acte públic a Begues en el qual la Generalitat exposi davant el veïnat tots els detalls sobre l'activitat que desenvolupa la pedrera, així com la normativa vigent al respecte i els plans per afrontar els darrers anys d'explotació de la zona.

Canal Ajuntament 2012 | Un projecte de NOTIDIG | redaccio@canalajuntament.cat | Avís Legal | 667732409