Ametlla del Vallès. L’Ametlla es manté en Nivell 3 del Pla Alfa i restringeix l'accés a diferents camins

Atès que continua la situació d'elevades temperatures i greu risc d'incendi que va motivar l'adopció de determinades restriccions el passat 14 de juliol, el Departament d’Interior de la Generalitat de Catalunya ha decidit prorrogar, en els municipis en els quals està activat el nivell 3 del Pla ALFA com l’Ametlla del Vallès, les restriccions esmentades.

Senyalització de camins

A l’Ametlla del Vallès, acomplint amb el requeriment de limitar la circulació motoritzada en el medi natural dels municipis en Nivell 3 (no aplicable als residents ni a activitats que per la seva naturalesa resultin inajornables), el cos de Protecció Civil ha instal·lat indicacions a tal efecte, i també alertant de l’alt risc d’incendi, a:

Davant aquesta situació, l’Ajuntament de l’Ametlla del Vallès emplaça la ciutadania a continuar actuant amb responsabilitat, tenint en compte algunes precaucions:

No llençar burilles enceses ni llumins, ni caminant ni per la finestra del cotxe.Si sempre que estigui permès es va al medi natural amb vehicle particular, aparcar bé, sense envair camins i pistes. Cal deixar lliures les vies d’accés perquè hi puguin circular els vehicles d’emergència si fos necessari. S’ha d’aparcar als espais habilitats, i sempre fora de les finques particulars.Si es viu en una casa, netejar el jardí de vegetació, mantenir una distància de 6 metres entre els arbres i evitar que les capçades es toquin entre elles i a la façana. Mantenir netes les franges de protecció perimetral.No llançar coets, petards, focs d'artifici, globus (com ara fanalets) o altres artefactes que continguin foc en zones de perill, ni que sigui a camp ras, ni en terrenys agrícoles ni, sobretot, en urbanitzacions envoltades per bosc ni a menys de 500 metres de zones boscoses.No utilitzar barbacoes que no estiguin autoritzades. Han de ser d'obra i amb mataguspires.Les cremes de residus al jardí estan prohibides, cal portar-los a l'abocador o triturar-los, i en faran compost.No deixar mai escombraries ni deixalles al bosc. Utilitzar els serveis de recollida i els contenidors adients.Eliminar les branques que toquin la façana i allunyar de la casa les reserves de llenya.Tenir a punt eines bàsiques contra incendis (mànegues, destrals) i alguna reserva d'aigua. En situació d'emergència cal seguir les informacions i les indicacions de les autoritats. Informa't a través dels mitjans de comunicació social (emissores de ràdio, televisió, web, Twitter, etc.).
Recorda, si necessites ajuda durant l'emergència, truca al 112.

1658220602senyal_2.jpg
1658220602senyal_3.jpg