Altafulla. Visita institucional al camp de treball del Gaià

Aquest diumenge és el darrer dia dels 24 joves d’arreu de Catalunya que en aquesta primera quinzena de juliol han ajudat en la neteja i millora de d’aquest entorn natural

El director general de Joventut, Àlex Sastre, juntament amb l’alcaldessa d’Altafulla, Montse Castellarnau, i la regidora de Medi Ambient, Marisa Méndez-Vigo, han visitat aquest dijous el camp de treball del Gaià: Un món entre Altafulla i Tamarit, que organitza la Direcció General de Joventut, i està dirigit per l’Associació Mediambiental La Sínia amb la col·laboració de la regidoria de Medi Ambient de l’Ajuntament d’Altafulla.

En aquesta desena edició, els 24 joves, d’entre 14 i 17 anys, que passen aquesta primera quinzena de juliol a l’entorn d’Altafulla i Tamarit, han realitzat tasques de millora d’hàbitats forestals, fluvials i litorals, centrada principalment en l’Espai d’Interès Natural de la desembocadura del riu Gaià on donen suport als treballs d’eradicació de flora al·lòctona, la revegetació de marges de riu i altres sectors litorals, el condicionament de zones d’interès, el rec en èpoques estivals, entre d’altres.

També han desenvolupat actuacions de millora de la vegetació dunar del conjunt Altafulla – Tamarit, en els sector del Vinyet, i han fet seguiment científic d’alguns grups faunístics d’interès com les tortugues de rierol, el corriol camanegre, els macroinvertebrats, les papallones, els ocells i d’altres mamífers.

Aquests joves també han conegut de primera mà la llacuna Salvador Grau, que s’emmarca dintre d’un projecte de renaturalització arran de l’adquisició d’aquests terrenys per part de la Generalitat de Catalunya. Aquest diumenge proper diumenge esdevindrà el darrer dia d’aquests 24 joves vinguts d’arreu de Catalunya al camp de treball del Gaià.

1658206415visitadgjcamptreballgaia.jpg
1658206415visitadgjcamptreballgaia2.jpg