Calonge. L’Ajuntament de Calonge i Sant Antoni obre el termini de presentació de propostes per als Pressupostos Participatius 2023

La ciutadania pot presentar les propostes fins al 31 de juliol

Els projectes hauran de satisfer necessitats socials, culturals o mediambientals i l’Ajuntament hi destinarà fins a 125.000€ del pressupost d’inversions de l’any vinent.

L’Ajuntament de Calonge i Sant Antoni ha obert el període de presentació de propostes per als Pressupostos Participatius 2023, que s’allargarà fins al dia 31 de juliol. Des d’avui s’inicia el termini d’aquesta primera fase en la que hi pot participar qualsevol persona sense que sigui necessari que estigui empadronada al municipi i sense limitacions d’edat. Les propostes han de complir diversos requisits com ara que han de ser d’interès general, han de ser de competència municipal, han de ser inversions, puntuals i que siguin sostenibles, i que no estiguin ja previstes al pressupost de l’Ajuntament. Les propostes tampoc poden superar el límit màxim de 125.000€, han de ser tècnicament viables i no poden ser contràries a les polítiques i projectes que porta a terme l’Ajuntament, així com també han de respondre a necessitats socials, culturals o mediambientals.

Els Pressupostos Participatius 2023 estan dotats amb 125.000€  i les persones interessades en participar-hi ho poden fer per tres vies: en línia, omplint el formulari disponible a: https://participa.calonge.cat; enviant un correu electrònic amb el projecte adjunt a: Aquesta adreça electrònica s'està protegint contra robots de correu brossa. Necessites JavaScript habilitat per veure-la. ; o de manera presencial a qualsevol de les bústies del Canal Participa ubicades a les Oficines d’Atenció Ciutadana, biblioteques i pavellons de Calonge i de Sant Antoni.

Aquest és el setè any que l’Ajuntament de Calonge i Sant Antoni impulsa el procés dels pressupostos participatius, el qual es dividirà en tres fases. La primera és la de presentació de propostes, que s’obre ara i s’allarga fins al 31 de juliol, en la que hi pot participar qualsevol persona, independentment que estigui empadronada al municipi; la segona fase serà la de validació per part dels serveis tècnics municipals per assegurar que es compleixen els requisits establerts, i es farà una primera volta de votacions per triar, d’entre totes les propostes validades, els 7 projectes finalistes; finalment, un cop validades, en la tercera fase les 7 propostes finalistes seran sotmeses a votació popular per tal de decidir el projecte guanyador dels Pressupostos Participatius, pel qual l’Ajuntament hi destinarà fins a un import de 125.000 euros del pressupost municipal d’inversions.

1657623691image002.jpg
1657623691participacio.jpg