Altafulla. Campanya per posar el xip i censar els animals de companyia

Amb el lema ‘M’estimes? Doncs, XIC!’, aquesta campanya facilita als propietaris la identificació i el registre de la seva mascota al cens municipal i permet tenir accés a les seves dades en casos de pèrdua, fugida o abandonament

L’Ajuntament d’Altafulla i la Policia Local han iniciat la campanya ‘M’estimes? Doncs, XIC!’, que facilita al propietaris d’animals de companyia la identificació i el registre de les seves mascotes al cens municipal i permet tenir accés a les seves dades en casos de pèrdua, fugida o abandonament.

Les persones interessades només hauran d’adreçar-se a l’Ajuntament d’Altafulla, amb el seu DNI o NIE per acreditar que resideixen al municipi, així com amb la cartilla sanitària de l’animal.

Aquesta documentació és necessària per recollir les dades que hauran de constar en la sol·licitud d’alta al registre censal d’animals de companyia del municipi. En el cas de gossos de races considerades potencialment perilloses, en posterioritat a la identificació, hauran de contractar la corresponent assegurança de responsabilitat civil imprescindible per obtenir la llicència per a la tinença i conducció de GPP (gossos potencialment perillosos).

Cal recordar que és obligatori donar de baixa aquells animals que ens han deixat, identificar-los amb microxip, i  registrar-los al cens d’animals de companyia de l’Ajuntament d’Altafulla, entre d’altres condicions. No fer-ho pot conduir a ser sancionat o sancionada amb multes que poden elevar-se fins als 900 euros.

Per regularitzar aquest tràmit es pot fer a través de la seu electrònica de l’Ajuntament d’Altafulla (https://www.seu-e.cat/ca/web/altafulla/govern-obert-i-transparencia/serveis-i-tramits/tramits/models-de-sol-licituds-i-comunicacions-187) en el model ‘Inscripció animals de companyia ANICOM’, o bé presencialment, al registre municipal, plaça del Pou, 1.