Altafulla. Recepció municipal de persones refugiades d’Ucraïna a Alatulla

L’Ajuntament treballa en col·laboració amb el Consell Comarcal del Tarragonès, la Generalitat de Catalunya i grups de voluntariat per atendre les seves necessitats bàsiques

Una de les primeres gestions que s’han fet és l’escolarització dels infants menors d’edat un cop empadronades les seves famílies a Altafulla. Es tracta d’una quinzena de dones i infants que han fugit de la guerra a Ucraïna i que han arribat a Altafulla després d’estar-se uns dies en un centre de primera acollida a Catalunya.El coalcalde d’Altafulla, Jordi Molinera, els va donar aquest dijous la benvinguda al municipi i va remarcar l'interès de les famílies ucraïneses per implicar-se en la vida social del poble. Molts d’ells i elles s’han incorporat a diferents entitats com el Centre d’Esports Altafulla o l'Escola Municipal de Música.

Des de l’Ajuntament també s’ha anunciat que s'oferirà a les famílies la possibilitat de fer un curs de català, com és habitual fer per a les persones immigrades al municipi, pel qual s'han mostrat molt interessades.

Quant a l’escolarització, cal destacar que aquests infants segueixen un pla individualitzat que ofereixen els centres, que compten amb un protocol d'acollida elaborat pel Departament d'Educació de la Generalitat.
Aquest protocol, més enllà de donar eines perquè els infants segueixin el seu procés d'aprenentatgetambé aborda mesures de suport i acompanyament emocional per gestionar la situació traumàtica viscuda.