Banyoles. Banyoles opta a un fons Next Generation per millorar l’eficiència energètica a l’escola de La Draga

Amb una inversió superior a mig milió d’euros, preveu la instal·lació de plaques solars i climatització amb aerotèrmia

L’Ajuntament de Banyoles presentarà un projecte als fons europeus Next Generation per millorar l’eficiència energètica a l’escola de La Draga. El projecte està pressupostat en més de mig milió d’euros i podria estar executat a inicis de 2024.

L’actuació preveu la instal·lació d’un camp de plaques fotovoltaic a l’escola, així com la instal·lació de l’aerotèrmia per climatitzar el centre i de bateries per a millorar l’eficiència energètica de les plaques solars. A més, preveu substituir la il·luminació tipus fluorescent per tipus led.

L’alcalde Miquel Noguer ha destacat que “a la subvenció només s’hi podia optar amb un equipament públic i hem apostat per l’escola de La Draga perquè és una escola verda, que treballa amb el medi ambient des dels inicis i que és un projecte que es podrà treballar també a nivell pedagògic i educatiu”.

El projecte està pressupostat en 509.794,37 euros que es finançaran al 100% amb els fons Next Generation. L’ajuntament ha presentat avui el projecte a la línia 1 de rehabilitació d’edificis de titularitat pública. La previsió és que, en cas que s’obtingui el finançament, la part més gran de l’obra es pugui executar entre els mesos de juny i juliol de 2023 i que els treballs finalitzin a inicis de 2024.

Miquel Noguer ha destacat que aquesta actuació se sumarà a la que ja es va fer a l’escola Baldiri Reixach on fa uns anys es va instal·lar una caldera de biomassa.

165113907122ajbny_rdp.jpg