Súria. Súria recupera el caliu de les Caramelles més grans de Catalunya amb la participació de més de nou-cents caramellaires

Súria ha recuperat aquest cap de setmana el caliu i l’ambient de les Caramelles, després de dos anys de restriccions a causa de la pandèmia. Més de nou-cents caramellaires de totes les edats han tornat a convertir les Caramelles surienques en les més grans de Catalunya, en una edició que es tanca aquesta nit amb el sopar de caramellaires i els concerts dels grups Sra. Tomasa, Strombers i Vizuri al Pavelló Municipal d’Esports.

Les vuit colles participants han estat les següents: Tro Gros, La Llanterna, Juvenil del Foment Cultural, Grans de l’Agrupació Sardanista, Infantil de l’Agrupació Sardanista, Infantil de Foment Cultural, Altatxu i Coral Sòrissons.

Les actuacions caramellaires han tornat a omplir els carrers i les places del centre urbà i dels barris de la vila al llarg del matí i del migdia. Representants de les colles han ballat conjuntament el Ball de Caramellaires del Cardener a la plaça de Sant Joan, consolidant un dels actes incorporats en les darreres edicions de la festa.

En aquest any de represa, les Caramelles de Súria han recuperat el format anterior a la pandèmia, però amb novetats destacades com l’avançament de l’inici de la festa i la cercavila conjunta de colles pel centre urbà.

Com és tradicional, els dies centrals de les Caramelles han estat aquest Dissabte i Diumenge de Pasqua, 16 i 17 d’abril. El programa d’activitats del Dissabte de Pasqua es va iniciar amb les Caramelles a Pagès, que recorda l’origen de la festa amb actuacions a cases de pagès de Súria i el seu entorn, i també als barris més allunyats del centre.

Al vespre del Dissabte de Pasqua va tenir lloc la Trobada Caramellaire al Pavelló, que enguany ha recuperat la vistositat dels anys anteriors a la pandèmia. L’acte va acabar amb la tradicional interpretació conjunta d’El Cant del Poble, dirigit per Sílvia Vinadé. La presentació de la Trobada va anar a càrrec de Montserrat Filló i Joan Sagués.

Altres actes del Dissabte de Pasqua van ser el Cercatasques nocturn de la Xaranga Màgic, el sopar per a caramellaires i els concerts de Sixtus i DJ Rutxo.

Aquest Diumenge de Pasqua, les colles caramellaires han actuat al centre urbà, a la plaça Major de Poble Vell i a diferents barris de la vila. La travessia principal s’ha convertit de nou en una illa caramellaire i de vianants per donar tot el protagonisme a les diferents actuacions.

La interpretació musical del Ball de Caramellaires del Cardener ha anat a càrrec de diferents músics de les Caramelles, dirigits per Marc Peramiquel. Pel matí, a la plaça Major del Poble Vell s’ha ofert el tradicional esmorzar de Pasqua, a càrrec dels Geganters i Grallers del Poble Vell.

Una de les novetats de les Caramelles d’enguany ha estat el reforçament de les activitats adreçades a infants. El Pavelló Municipal d’Esports va acollir divendres 15 d’abril uns tallers dels Trucs de l’Agrupament Escolta i Guia Joan Ros, i un concert d’animació infantil a càrrec del grup Marcianitus.

Al llarg de tota la festa s’han fet paleses les ganes de tornar a celebrar les Caramelles amb normalitat, després de dos anys difícils. A més, enguany s’han celebrat els aniversaris d’algunes de les colles participants.

D’altra banda, durant el cap de setmana s’han desenvolupat diferents actes de Setmana Santa a l’Església Parroquial de Sant Cristòfol, com la Vetlla Pasqual i la missa solemne de Pasqua. Divendres Sant, 15 d’abril, es va fer el tradicional Via Crucis a l’ermita de Sant Salvador.

L’acte oficial d’inici de les Caramelles de Súria va tenir lloc dijous 14 d’abril al davant de la Casa de la Vila, amb el lliurament de les cintes commemoratives de l’edició d’enguany a les diferents colles, a càrrec de l’alcalde Albert Coberó i de la regidora de Cultura, Festes i Ensenyament, Alba Santamaria.

L’organització de l’edició d’enguany ha anat a càrrec de l’Associació Caramellaires de Súria i l’Ajuntament de Súria, amb el suport del Geoparc de la Catalunya central, Diputació de Barcelona i departament de Cultura de la Generalitat.

Les Caramelles de Súria formen part del Catàleg del Patrimoni Festiu de Catalunya, del qual formen part les celebracions i elements festius més destacats i representatius del país.

L’Ajuntament agraeix el treball de totes les colles caramellaires, que han tornat a omplir de festa els carrers de la vila i han reprès la línia ascendent anterior a la pandèmia, revalidant un any més les Caramelles de Súria com les més grans de Catalunya.

-        Foto 1: Caramellaires assistents a l’acte d’inici de les Caramelles de Súria, al davant de la Casa de la Vila.

-        Foto 2: Parlament de les colles Infantil i Juvenil del Foment Cultural durant l’acte d’inici de les Caramelles de Súria, al davant de la Casa de la Vila.

-        Foto 3: L’alcalde Albert Coberó parla durant l’acte d’inici de les Caramelles de Súria, al costat de la regidora de Festes, Alba Santamaria, davant la Casa de la Vila.

-        Foto 4: La regidora de Festes, Alba Santamaria, parla durant l’acte d’inici de les Caramelles de Súria, al costat de l’alcalde Albert Coberó.

-        Foto 5: Grup de trabucaires del Tro Gros als balcons de la Casa de la Vila, durant l’acte d’inici de les Caramelles de Súria.

-        Foto 6: Imatge parcial de les persones assistents a l’acte d’inici de les Caramelles de Súria, al davant de la Casa de la Vila.

-        Signatura de les fotos: Ajuntament de Súria

1650092202foto_1.jpg