Calaf. L'Ajuntament de Calaf cedeix l'antic parc de bombers pel servei de prevenció d'incendis forestals

El consistori ha signat un conveni amb Forestal Catalana per cedir parcialment espais de l'antic parc com el garatge, el vestidor i el bany compartit

El Departament d'Acció Climàtica, Alimentació i Agenda Rural ha instal·lat una base del Grup Especial de Prevenció d'Incendis Forestals (GEPIF) a Calaf per executar treballs de prevenció d'incendis a les comarques de la Catalunya Central. Aquest reforç està format per 11 persones i per vehicles específics per fer tasques de prevenció i primera intervenció en incendis agrícoles i forestals.

La ubicació a Calaf és gràcies al conveni aprovat entre l'Ajuntament i Forestal Catalana per la cessió parcial d'espais de l'antic parc de bombers del municipi com el garatge, el vestidor i el bany compartit. L'empresa pública forestal adequarà provisionalment l'equipament i es compromet a fer-hi les inversions necessàries per tal de legalitzar-hi l'activitat. La cessió es fa sense perjudici de la instal·lació en un futur del cos de vigilants municipals i de l'Oficina de Districte dels Mossos d'Esquadra.

La incorporació, s'emmarca en el Pla de prevenció d'incendis 2022-2025, que servirà per preparar els boscos de Catalunya per fer front a l'emergència climàtica i els incendis de sisena generació. Fins ara hi havia tres equips que actuaven des de Vilamalla (Alt Empordà), Torreferrussa a Santa Perpètua de Mogoda (Vallès Oriental) i Benifallet. Amb el nou Pla s'invertiran dos milions d'euros que permetran establir cinc noves unitats permanents distribuïdes a Ulldemolins (Priorat), Constantí (Tarragonès), Arnes (Terra Alta), Tremp (Pallars Jussà) i Calaf (Anoia). Concretament, la unitat territorial de Girona està formada per 7 components, la de Barcelona per 9, les de les Terres de l'Ebre per 13, a Tarragona hi ha 6 components, a la Catalunya Central 11, i 6 al Pirineu lleidatà.
Aquestes noves unitats ja estan operatives des d'aquesta mateixa setmana i fins a l'1 de juny i faran tasques de manteniment d'infraestructures de prevenció d'incendis forestals. Aquestes tasques són la revisió de punts d'aigua, i això inclou la neteja del perímetre, i la comprovació i reparació si escau del subministrament d'aigua; també el manteniment dels camins de la xarxa bàsica de prevenció d'incendis forestals, que inclou les franges de protecció a banda i banda del camí, l'obertura d'espais per facilitar l'entrada dels vehicles d'extinció i el manteniment dels giradors per facilitar les maniobres en cas d'incendi.

A més, també es durà a terme el manteniment dels tallafocs estratègics existents i de les zones de seguretat d'aquells espais molt visitats durant l'estiu i que en cas d'incendi poden oferir zones segures als visitants.

1650092199cremapnde.jpg