Blanes. El Teatre de la Costa Brava Sud inclou 61 funcions i espectacles a la programació del 1er semestre 2022

Al Teatre de Blanes hi ha 33 esdeveniments, dels quals 11 són de l’escena professional, 11 a càrrec d’entitats i grups locals, 6 del Cicle de Cinema Gaudí i 5 de Rialles

La programació del Teatre de la Costa Brava Sud, el projecte fruit de la unió dels teatres públics de Blanes i Lloret de Mar, arriba aquest primer semestre del 2022 carregada de funcions i espectacles de tota mena, preparada per complaure els gustos més eclèctics. En total, fins al proper mes de juny, hi ha preparats 61 esdeveniments, repartits entre Blanes i Lloret.

D’aquest total, al Teatre de Blanes hi ha de moment 33 cites –quatre de les quals s’allarguen almenys més d’un dia- sumant l’Escena Professional, l’Escena Local i el cicle propi d’espectacles infantils i familiars de Rialles Blanes. També compta amb un cicle propi el Cicle de Cinema Gaudí, que inicia aquest 2022 amb la seva tercera temporada, amb sis pel·lícules. D’altra banda, val a dir que la programació pot acabar incloent d’altres esdeveniments artístics que s’incorporarien al llarg dels propers mesos.

Dansa, Teatre, Música, Poesia i Humor a l’Escena Professional de Blanes

Pel que fa al Teatre de Blanes, els 33 esdeveniments que tindran lloc durant aquests sis primers mesos del 2022 complauran un ample ventall de gustos artístics i edats físiques i mentals. Un total d’11 cites seran per assistir a un espectacle de l’escena professional, que arrencarà precisament diumenge vinent, 30 de gener, amb ‘El Trencanous’, l’obra mestra de Tchaikovsky, a càrrec de BCN City Ballet.

Les següents representacions de l’escena professional inclouran quatre peces teatrals, una altra de musical i quatre sessions de monòlegs. En teatre la primera cita serà el 5 de març, amb l’obra ‘El·lipsi’, a càrrec del Cicle de Teatre Verbatim de La Planeta, on participa l’actriu blanenca Paula G. Fossati en l’elenc que comparteix amb Mireia Vallès i Judit Saula, sota direcció del mateix autor del text, Ferran Joanmiquel.

La següent peça teatral consistirà en una lectura dramatitzada de l’obra guanyadora dels Premis Recvll 2020: ‘L’aprenenta’, d’Ignasi Garcia, que tindrà lloc el dissabte 12 de març. Serà el precedent per a la Gala de Lliurament dels LVIII Premis Recvll 2022 que es farà al Teatre de Blanes l’endemà diumenge a les 12 del migdia, oberta a la participació de tothom.

Pel que fa a les tres darreres peces teatrals que es podran gaudir a l’escenari de Blanes, una d’ella s’emplaça durant el cap de setmana del 23 i 24 d’abril, amb ‘Montaña Rusa’, d’On Fire Produccions. La següent cita també ocuparà tot un cap de setmana, el dissabte i diumenge 21 i 22 de maig, amb l’obra ‘Garrí al forn amb compota de reineta’ del grup El Mirall de Blanes, reprogramada per d’aquí a quatre mesos després que es van haver d’ajornar les dues representacions que s’havien d’haver fet el cap de setmana del 15 i 16 de gener.

El periple teatral es tancarà amb una peça singular: ‘El Bon Policia’, el dissabte 4 de juny. L’afilada comèdia de Santiago Rusinyol es va estrenar l’any 1905, provocant llavors un gran enrenou. 117 anys després, la història de supervivència de dos amics en un temps de crisi l’han adaptat els seus dos protagonistes: Ricard Farré i Arnau Puig. D’altra banda, en l’apartat musical de la programació professional, cal destacar l’espectacle ‘Els Colors de Duke Ellington’, de Marcel Tomàs i Cascai Teatre, que s’oferirà el 10 d’abril.

Novetat 2022, Cicle de Monòlegs, i 3a Temporada Cicle de Cinema Gaudí

Formant part de la programació professional hi ha una destacada novetat amb entitat pròpia. Es tracta del Cicle de Monòlegs que tindrà lloc durant quatre divendres consecutius del mes de maig, més concretament els dies 6, 13, 20 i 27 a les 9 de la nit. Les quatre sessions aniran a càrrec de Sergio Bezos; Sil de Castro; Ignasi Taltavull, Charlie Pee i Adri Romeo; i finalment Tian Lar, respectivament.

D’altra banda, aquest primer semestre s’han programat sis sessions de la tercera temporada del Cicle de Cinema Gaudí, que va arrencar dijous passat amb ‘Pan de Limón con Semillas de Amapola’. Les següents sessions tindran lloc el 17 de febrer, 17 de març, 21 d’abril, 19 de maig i 16 de juny. En la cita del proper febrer es projectarà el thriller ‘Las Leyes de la Frontera’, de Daniel Monzón.

Espectacles i esdeveniments locals + Cicle Rialles al Teatre de Blanes

La resta de funcions que els esperen al públic del Teatre de Blanes-Teatre de la Costa Brava Sud les configuren els cinc espectacles infantils i familiars que organitza Rialles Blanes, així com els que protagonitzen les entitats locals. A banda de la Gala dels LVIII Premis Recull que tindrà lloc el 13 de març, hi ha un ample ventall de funcions repartides des d’ara i fins al juny.

Entre elles s’hi inclouen el 5è Concurs de Dansa Vila de Blanes que s’allargarà durant tres dies, del 18 al 20 de març, o bé el Concert de Fi de Curs de l’Escola de Música del Col·legi Santa Maria el 18 de juny. Les actuacions de l’Esbart Joaquim Ruyra; l’Agrupació Artística d’Aragonesos, Miratge o bé l’Associació Andalusa d’Ardeleños y Amigos de Ardales són d’altres ingredients locals que contribuiran a amanir l’oferta al Teatre de Blanes.

Més informació: https://www.teatredelacostabravasud.cat/

1643099437el_bon_policia_1.jpg