La Ràpita. L’Ajuntament de la Ràpita atorga 193 beques de transport a estudiants de cicles superiors i graus universitaris

L’Ajuntament de la Ràpita ha atorgat aquest mes de gener les beques de transport a un total de 193 estudiants de cicles superiors i graus universitaris. El pressupost destinat a assumir les beques de transport ha estat de 33.000 € i com en els darrers anys, cada estudiant ha rebut un ajut que oscil·la entre els 50 i els 300 euros, dependent de la distància del centre educatiu on va cursar els estudis el curs 2020-2021 amb la Ràpita.

La regidora d’Educació, Èrika Ferraté, explica que “aquestes beques pretenen beneficiar el jovent rapitenc que marxa a estudiar fora de la Ràpita els estudis superiors. Al mateix temps, és una recompensa a l’esforç i el treball que implica la formació superior, molts cops lluny de casa i, ara encara més, amb les complicacions que ha suposat la pandèmia”.

De les 209 sol·licituds presentades, se n’han atorgat un total de 193. De les quals, 75 corresponen a joves que van cursar els seus estudis a l’Àrea metropolitana de Barcelona  i 53 a Tarragona; que estudien a Tortosa n’hi va haver una vintena i una altra vintena ho van fer a Amposta. Altres destinacions dels estudiants rapitencs van ser Lleida, Girona, Reus, Terol, Saragossa, Castelló o València.

Per rebre els ajuts, hi ha un conjunt de requisits que qui els sol·licita ha de complir: haver estat matriculat/da en cicles formatius de grau superior, estudis universitaris o de grau en el curs 2020-2021; haver aprovat un 50% dels crèdits matriculats; estar empadronat/da a la Ràpita; i tenir entre 17 i 25 anys en el moment de la matrícula.