Llagostera. Llagostera s’incorpora a la Llei de contenció dels preus de lloguer

Llagostera forma part de la nova llista de 68 municipis catalans on s’aplicarà la llei de regulació del lloguer. El passat mes de setembre, a proposta de l’equip de govern (ERC - CUP Alternativa) el Ple de l’Ajuntament de Llagostera va aprovar per unanimitat demanar a la Generalitat de Catalunya que declarés el municipi àrea amb mercat d’habitatge tens, ja que reuneix les condicions per estar sota aquesta llei.

Per poder aplicar la regulació cal complir alguna de les següents condicions: haver patit un increment sostingut del preu del lloguer superior a la mitjana catalana, que el seu cost superi el 30% d’ingressos mitjans de les llars i, finalment, que el preu hagi crescut tres punts per damunt d’IPC català durant els últims 5 anys. De les tres condicions, cadascuna d’elles suficient, Llagostera n’acompleix dues.

“Aquesta llei és beneficiosa per la població i és un pas més en la lluita per contenir l’increment continu dels preus del lloguer i facilitar l’accés a l’habitatge. L’experiència de les poblacions on ja fa més d’un any que s’aplica, ha estat positiva. El cost del lloguer s’ha contingut i no s’ha reduït la signatura de contractes” tal i com ha destacat, Enric Ramionet, regidor d’Habitatge de l’Ajuntament de Llagostera.

1641214061cc3858aa98dfc9c8e00e29f2dcd1900f_l.jpg

Canal Ajuntament 2012 | Un projecte de NOTIDIG | redaccio@canalajuntament.cat | Avís Legal | 667732409