Llagostera. Llagostera exposa part de l’obra adquirida del pintor Emili Vilà

Llagostera exposa des d’aquest cap de setmana l’exposició “Una col·lecció trobada” del pintor local Emili Vilà (Llagostera, 1887- 1967). Es tracta d’una part de l’obra del cartellista, retratista i pintor català, recentment adquirida per l’Ajuntament de Llagostera.

Lluny del Vilà més reconegut com a cartellista, l’exposició ens redescobreix una faceta de l’artista amb una producció centrada en els seus espais vitals on predominen la recreació de la tècnica de la pintura, juntament amb el retrat i les obres de caràcter costumista, tal i com han expliquen Maribel Llobet, Gemma Edo i Anna Ventura, comissàries de l’exposició.

Aquest divendres ha tingut lloc el vernissatge al local social de la Caixa de Llagostera amb la participació de la directora de l’Escola d’Art Pere Mayol, Mariona Puigbaldoyra, les comissàries Maribel Llobet i Gemma Edo i el regidor de Cultura de l’Ajuntament de Llagostera, Enric Ramionet.

La mostra dona també a conèixer els treballs de conservació-restauració que ha iniciat l’Ajuntament de Llagostera per recuperar la seva llegibilitat original.

L’exposició es podrà visitar fins al 9 de gener, tots els caps de setmana i dies festius, d’11 a 13h.

Sobre Emili Vilà i la col·lecció adquirida per l’Ajuntament

Vilà va ser un dels il·lustradors més destacats de la dècada dels anys vint a França on va destacar pels seus cartells publicitaris de grans marques de l’època.

L’Ajuntament de Llagostera va formalitzar a finals de l’any passat la compra de 42 obres (15 olis i 27 papers) del pintor llagosterenc Emili Vilà Gorgoll (1887- 1967). Vilà va ser un dels il·lustradors més destacats de la dècada dels anys vint a França, en un moment en què França era el centre artístic del món. Va rebre la condecoració francesa de cavaller de la Legió d’Honor i el guardó de la creu de l’artista francès.

La compra va efectuar-se, per 15.000 € a un particular amb la voluntat d’evitar la dispersió de la col·lecció i preservar a Llagostera part de l’obra d’un dels seus pintors més destacats.

“Vilà no va ser només el més destacat alumne de l’Escola de Belles Arts de Llagostera sinó també el que va tenir una carrera professional més notable, per tant, és obvi que per a Llagostera el valor de l’obra de Vilà, va molt més enllà del valor monetari”, tal i com explica el regidor de Cultura, Enric Ramionet.

De Vilà en destaquen els seus cartells publicitaris encarregats per a marques com Gaumont, Paramount, Fox, entre d’altres, alguns d’ells es conserven i es poden visitar al Museu Vilà de Llagostera.

Vilà va néixer a Llagostera el 18 d'octubre de 1887 i va morir el 28 de desembre de 1967.

Canal Ajuntament 2012 | Un projecte de NOTIDIG | redaccio@canalajuntament.cat | Avís Legal | 667732409