Banyoles. Banyoles inicia divendres les activitats de Nadal i Reis amb l’encesa de l’enllumenat

Es recuperaran la majoria d’activitats presencials com la Fira de Nadal, l’Ambaixada Reial o la Cavalcada de Reis

Banyoles donarà el tret de sortida aquest divendres a les activitats de Nadal i Reis amb l’encesa de l’enllumenat nadalenc. Serà el primer dels actes d’un seguit de propostes que s’allargaran fins al 5 de gener i en què es recuperaran la majoria de les activitats presencials que l’any passat no es van poder fer com la Fira de Nadal, l’Ambaixada Reial i la Cavalcada de Reis.

La programació de Nadal i Reis de Banyoles s’ha presentat aquest matí en una roda de premsa a l’Ajuntament de Banyoles. Tant el regidor de Cultura i Festes, Miquel Cuenca, com la regidora de Promoció Econòmica, Anna Tarafa, han coincidit a destacar que “la novetat més destacada de la programació és que recuperem la majoria d’actes presencials i en els formats habituals previs a la pandèmia”.

En aquest sentit, aquest divendres a les 7 de la tarda se celebrarà l’acte d’encesa de l’enllumenat de Nadal a la plaça Major. Seguint la línia dels darrers anys, la il·luminació, que serà de tipus LED, s’instal·larà a la mateixa plaça Major i als carrers Àngel Guimerà, Major, Mercadal, Girona, Muralla, Hospital, Canal, Porta Turers, Jacint Verdaguer, Valls, Santa Maria i Llibertat; Passeig Mossèn Lluís Constans, Ronda Monestir, a l’Avinguda Països Catalans, al Passeig de la Indústria i a les places Catalunya, Sant Pere, Rocacorba, Estudis, Rodes, Rafel Villarubies, Canigó, del Carme, Europa de les Nacions, de la Font, del Teatre, d’en Ges i Pere Plantés, així com a una de les rotondes de l’Avinguda de la Farga. Com a novetat, s’il·luminarà tot el Passeig de la Indústria, des de la cruïlla amb el carrer Llibertat fins al Passeig Mn. Lluís Constans, i el tram del carrer Abeurador fins a la plaça Major.

Pel que fa a l’horari d’encesa dels llums de Nadal, es mantindrà la reducció de l’horari de l’encesa, seguint les recomanacions de la Direcció General de Qualitat Ambiental i Canvi Climàtic per reduir la contaminació lumínica i afavorir l’estalvi d’energia. En aquest sentit, la il·luminació nadalenca s’obrirà de 2/4 de 6 de la tarda fins a la mitjanit fins al 23 de desembre. A partir del 24 i fins al 6 de gener, l’horari s’allargarà fins a les 2 de la matinada.

Encesa llums de Nadal

L’acte d’encesa de l’enllumenat nadalenc s’iniciarà a les 7 de la tarda amb la projecció dels màppings dels diferents centres de secundària de Banyoles, així com de la Fundació Estany i Mas Casadevall. També hi haurà un espectacle de llums de Nadal dissenyat pel Departament d’Enginyeria Elèctrica, Electrònica i Automàtica de la Universitat de Girona. L’acte es tancarà amb una xocolatada i la tradicional cantada de nadales a càrrec de l’Agrupació Coral Veus de l’Estany.

Programació diversa

Les activitats de Nadal i Reis a Banyoles inclouen un extens programa d’actes amb espectacles teatrals (Scrooge amb Cor de Teatre, Núvol, Núvol o Els Pastorets de Banyoles) i l’Exposició de Pessebres. També durant el cap de setmana de l’11 i 12 de desembre se celebrarà la 14a edició de la Fira de Nadal i Mostra d’Oficis Artesans que es farà a la Plaça Major i que inclourà una quinzena de demostracions d’oficis artesans, tallers, així com activitats a benefici de La Marató de TV3.

Pel que fa a les activitats de Reis, el dissabte 18 de desembre al matí està prevista l’arribada dels Patges Reials que, com a novetat i a diferència dels anys anteriors, serà davant del Monestir de Sant Esteve. També es recuperarà l’Ambaixada Reial, que s’instal·larà de nou al claustre del Monestir i que, com a novetat, canviarà el format. A diferència dels anys anteriors, s’han reservat tres dies d’Ambaixada (26 de desembre i 2 de gener al matí i 29 de desembre a la tarda) i es farà en format de visites. Arnau Nadal, de l’organització de la Cavalcada, ha explicat que “les visites es faran en grups d’unes 35 persones que podran recórrer l’espai de l’Ambaixada i veure als patges treballar” i ha afegit “hem volgut fer-ho d’una manera més ordenada perquè tothom pugui tenir el seu espai.

Els nens, nenes i famílies que vulguin portar la seva carta als Reis o deixar els seus xumets hauran de reservar entrada gratuïta a través del web de festesbanyoles.cat o bé a l’Oficina d’Atenció al Ciutadà. La reserva d’entrades s’iniciarà el dimecres 8 de desembre a les 11 del matí.

Cavalcada recuperada

Com a novetat també es recuperarà la Cavalcada dels Reis que es farà el dimecres 5 de gener i que s’iniciarà, a diferència dels anys anteriors, al camp de futbol vell. Com a novetat, s’ha obert un període de preinscripció per a totes les persones que vulguin participar com a voluntàries a la Cavalcada. Per participar-hi, caldrà que omplin el formulari de preinscripció que trobaran a festesbanyoles.cat. El termini s’acaba el proper diumenge 5 de desembre.

163842805321np_bny_nadal.jpg