Blanes. La Policia Local de Blanes posa en marxa l’Àrea de Policia de Proximitat

Aquest mes de novembre el sergent responsable de la nova unitat s’està reunint amb les associacions de veïns per reprendre les trobades que s’havien deixat de fer per la COVID

Una de les fermes apostes de l’Ajuntament de Blanes en matèria de seguretat ciutadana és reactivar una de les unitats de la Policia Local de Blanes que més aprecia la ciutadania: la Policia de Proximitat, coneguda de manera més popular com els Policies de Barri. Això és ara possible gràcies a la nova reestructuració que s’està fent durant aquests dos darrers anys al cos policial.

Igual que ha passat en d’altres cossos, el decret 1449/2018, que possibilita poder avançar l’edat de jubilació en favor dels policies, ha provocat que en aquests darrers anys la plantilla de la Policia Local de Blanes hagi minvat en una trentena d’efectius, entre agents i comandaments. Coincidint amb aquesta circumstància, al haver de dotar de nous homes i dones el cos policial, també s’ha aprofitat per perfilar un nou organigrama pel que fa a responsabilitats dels comandaments mitjans.

En l’actualitat, a banda de l’inspector en cap de la Policia Local, Joan Garcia, hi ha dos sots-caps, un dels quals és el que actua com a cap operatiu. L’organigrama jeràrquic continua amb cinc sergents, i cadascun d’ells encapçalen respectivament cinc àrees de treball. Són la Policia de Proximitat; la Policia de Trànsit i Mobilitat; Logística, Armament i Recursos Materials; Àrea Administrativa; i Seguretat Ciutadana.

Per sota dels cinc sergents hi ha vuit caporals, així com els agents. Actualment hi ha una plantilla de 92 persones, de les quals són policies 71 homes i dones, mentre que la resta són 6 policies interins –que no tenen el 100% de les competències d’un agent de la Policia Local amb plaça-, 5 gruistes i 3 administratius. L’objectiu és no tan sols acabar de substituir els agents i oficials que s’han jubilat, sinó també ampliar la plantilla per poder millorar encara més els diferents serveis que cobreixen diàriament, de dilluns a diumenge, i durant les 24 hores del dia.

Àrea de Policia de Proximitat: el ‘Policia de Barri’

El sotsinspector de la Policia Local, Manel Martínez, juntament amb el responsable de l’Àrea de Policia de Proximitat, el sergent Jesús Ugart, han reprès aquest mes de novembre les reunions que es feien periòdicament amb els representants de les diferents associacions de veïns, uns trobades que es van haver de deixar de fer al esclatar la pandèmia. Finalitzaran a principis del proper mes de desembre, i es fan aplegant en una mateixa trobada diverses entitats veïnals.

Durant aquestes reunions de treball s’informa sobre les diferents activitats, la memòria d’actuacions que realitza la Policia Local de Blanes al llarg de l’any, i qüestions relacionades amb aquest servei. D’altra banda, les associacions de veïns exposen les problemàtiques que més els preocupen, així com d’altres temàtiques que plantegen al cos policial per trobar-hi una solució.

Es tracta d’una tasca laboriosa i complexa, perquè Blanes compta amb un total de 25 associacions de veïns que, a més a més, des de fa més d’un any i mig han vist interrompuda la seva activitat a causa de la pandèmia. D’altra banda, per part de la Policia de Proximitat, s’aprofiten aquestes trobades per donar a conèixer tant al nou cap operatiu, el sergent Ugart, com un dels nous serveis gratuïts que s’està oferint a la ciutadania: el DRAG Alert, una aplicació a través de dispositius mòbils que connecta els establiments comercials directament amb la Policia Local en cas d’una emergència.

1637582655prefectura_policia_local_3.jpg