Llagostera. Llagostera aprova per unanimitat les ordenances fiscals pel 2022

Es congela l’IBI, es millora el redactat actual per evitar confusions, i s'incideix en millorar i bonificar el reciclatge i la reducció de residus

El Ple de l’Ajuntament de Llagostera celebrat aquest dimecres 3 de novembre ha aprovat, per unanimitat, les ordenances fiscals que regiran l'any 2022.

El regidor d’Hisenda, David Parron, va exposar la proposta de modificació on bàsicament en destaca la congelació de l’IBI i l’increment de la taxa d’escombraries.

Aquest increment respon principalment a la millora de les àrees de contenidors de les urbanitzacions de Font Bona i Selva Brava i dels veïnats de Gaià, Bruguera, Panedes, Llobatera i Sant Llorenç, i a l'ampliació del sistema porta a porta a les urbanitzacions de la Canyera, Mata i Mont-Rei i als veïnats de Cantallops, Creu de Serra, Ganix, la Mata i Pocafarina, previst per a l’any vinent.

Així, la taxa d'escombraries s'incrementa un 4% als habitatges del nucli urbà on es realitzar el sistema de recollida porta a porta, i un 110% en els veïnats, que seran els més beneficiats de les millores previstes que s’implantaran a partir de desembre. Aquest increment es pot veure compensat considerablement si es participa correctament en la recollida selectiva i s’apliquen les bonificacions, que poden arribar fins al 40% de la taxa.

En aquest sentit, Parron va explicar que “bona part de les bonificacions es destinaran a premiar la correcta recollida selectiva, per crear consciència entre la població, i alhora deixar palès que no fer-ho correctament es penalitza amb un augment de la taxa”. Val a dir també que l’increment de la taxa d’escombraries  assumeix la pujada de l’11,3% del cànon de residus per part de l’Agència de Residus de Catalunya.

A banda de l’IBI i de les escombraries, la modificació de les ordenances també afecta l’ordenança de tinença d’animals per incorporar-hi bonificacions a determinats col·lectius d'acord amb la moció presentada pel grup municipal de Junts per Llagostera, aprovada per unanimitat.

Finalment també cal destacar l’assimilació de la taxa d'equipaments esportius als preus de mercat afegint la possibilitat de llogar el camp de futbol, el pavelló d’esports i el local polivalent amb il·luminació o sense o fent ús o no dels vestidors.

Podeu recuperar la sessió del Ple des del canal Youtube de l’ajuntament.