Banyoles. Banyoles, primera ciutat preferent del triatló

La designació és fruit d’un acord entre l’Ajuntament i la Federació Espanyola de Triatló

Banyoles serà a partir d’ara ciutat preferent del triatló. La designació és fruit de l’acord entre l’Ajuntament i la Federació Espanyola de Triatló i permetrà posicionar la ciutat com a lloc d’entrenament i de celebració de competicions esportives tant nacionals com internacionals.

La designació de ciutat preferent del triatló és una nova aposta de la Federació Espanyola de Triatló per reconèixer les ciutats especialment singulars i compromeses amb aquest esport. Banyoles, que acull des de fa onze anys competicions nacionals i internacionals de triatló, serà la primera ciutat que entrarà en aquesta categoria i la Federació la recomanarà com a lloc preferencial per a fer-hi entrenaments de triatló, estades esportives o també turisme actiu vinculat al triatló.

El regidor d’Esports de l’Ajuntament de Banyoles, Jordi Congost, ha destacat que “amb la Federació Espanyola de Triatló portem onze anys d’una relació molt profitosa tant per a la ciutat com per al triatló en què Banyoles s’ha posicionat com a una de les poblacions referents en aquest esport” i ha afegit que “l’objectiu és enfortir aquesta relació perquè cada any els triatletes ens diuen que volen seguir competint a Banyoles i per a nosaltres és important mantenir la internacionalitat de la competició”.

El president de la Federació Espanyola de Triatló, José Hidalgo, ha destacat que “hi ha una gran simbiosi amb Banyoles perquè Banyoles significa créixer, treballar en la innovació, el compromís amb l’esport i l’aposta per a un model d’èxit”. En aquest sentit, ha afegit que “és un projecte de futur basat en la innovació i amb l’objectiu de seguir creixent”.

La figura de ciutat preferent s’oferirà a poques ciutats arreu de l’estat i inclourà també accions de promoció turística, dinamització econòmica i ambientals, així com de promoció de Banyoles com a un dels punts de referència per entrenar a nivell internacional. A més, Banyoles serà una de les localitats participants a la jornada sobre triatló i municipalitat que organitzarà aquest proper desembre la Federació Espanyola de Triatló amb l’objectiu de posar en relleu el model de voluntariat de la ciutat.

Fitxer adjunt: 163363134321_np_triatl?_ciutat.pdf