Banyoles. Banyoles commemora el 50è aniversari del Campionat del Món d’Esquí Nàutic

S’ha organitzat una jornada que comptarà amb la participació d’esquiadors nàutics que van competir a la ciutat

L’Ajuntament de Banyoles ha organitzat una jornada per commemorar el 50è aniversari del Campionat del Món d’Esquí Nàutic que es va celebrar a l’Estany l’any 1971. La jornada, que es farà el proper 16 d’octubre al Museu Darder, comptarà amb la participació d’algunes de les persones que van participar en la competició o que s’han ser part activa en l’esquí nàutic a la ciutat.

Durant el mes de setembre de 1971 Banyoles va ser seu del XII Campionat del Món d’Esquí Nàutic. Amb l’organització de la prova, Banyoles va convertir-se en la primera població a acollir un mundial amb representants dels cinc continents que durant nou dies van competir a l’Estany en les diferents modalitats d’aquest esport.

El regidor d’Esports de l’Ajuntament de Banyoles, Jordi Congost, ha destacat que “el que volem és fer un exercici històric que ens permeti conèixer els orígens, la consolidació, els èxits i finalment la desaparició de l’esquí nàutic a la ciutat”. Jordi Congost ha afegit “és important que situem en la seva justa mesura el que va suposar l’esquí nàutic a la ciutat”.

La jornada s’obrirà amb la projecció d’una pel·lícula del No-Do sobre la celebració del Campionat del Món d’Esquí Nàutic que, per primera vegada, va retransmetre en color. Després es faran dues taules rodones que comptaran amb la participació d’alguns dels esportistes que van viure la competició a Banyoles, així com persones relacionades amb l’esquí nàutic i la ciutat. Entre altres, hi seran Isidro Oliveras, Enric Gratacós, Pep Mill, Carme Blume i Domingo Ramos, així com l’exalcalde Pere Hernández.

Durant la jornada es presentarà també el llibre ‘Banyoles, paradís de l’esquí nàutic. 50 anys del Campionat del Món 1971-2021’ de Joan Anton Abellán. La presentació anirà a càrrec de Víctor Muntané, que va ostentar el rècord d’Europa en esquí nàutic en la modalitat de velocitat de peus nus.

L’acte es tancarà amb un homenatge a tots les persones que van participar en aquella competició.