Banyoles. Els Pirates Teatre presenta aquest dissabte a Banyoles ‘La mascarada’

L’obra, que es podrà veure al Teatre Municipal, és una adaptació de El burgès gentilhome de Molière i Jean Baptiste Lully

Pirates Teatre presentarà aquest dissabte a Banyoles La mascarada, on ofereixen la seva particular adaptació de Molière. L’espectacle, que va rebre el premi a millor espectacle de proximitat en la temporada anterior per part de Teatre de Barcelona, es podrà veure aquest dissabte a les 8 del vespre al Teatre Municipal. Les entrades estan a la venda a cultura.banyoles.cat.

La mascarada és una adaptació de El burgès gentilhome de Molière i Jean Baptiste Lully, una comèdia-ballet, un gènere popular a França al segle XVII, que utilitzava la música, la dansa i el teatre per explicar històries quotidianes amb grans dosis de comicitat. En aquest cas, la història quotidiana de l’obra és la d’un burgés, Tomàs Jourdain, que vol ser cortesà i que intenta aconseguir-ho amb l’ajuda del seu amic Dorante, davant la preocupació i la burla de la seva dona Angelina Fontaine i la seva criada.

La mascarada és un espectacle amb canvis de personatges constants, situacions ridícules, música en directe, corredisses i pirouttes. Una comèdia que parla de relacions familiars i socials, d’aparences i realitats, on cadascú porta la seva pròpia màscara. A la versió dels Pirates, La Mascarada parla d’engany, d’hipocresia i de bogeria a parts iguals i és un retrat d’una societat pendent de les aparences.

L’espectacle es podrà veure aquest dissabte 2 d’octubre a les 8 del vespre al Teatre Municipal. Les entrades es poden adquirir a través del web cultura.banyoles.cat.

Repartiment

Laura Aubert: Nicolaua, Dorante, Mestra de Filosofia