Blanes. La Sala García-Tornel de Blanes acull l’exposició ‘Mirades’, de la pintora Dolors Ramos

La sala municipal García-Tornel de Blanes acull aquests dies l’exposició ‘Mirades’, un viatge pictòric per l’univers creat per Dolors Ramos. Mestre jubilada des de fa dos anys, la seva estimació per aquest art es va mostrar als 18 anys, però fins ara tan sols havia realitzat una vintena de quadres, repartits entre família i amics.

Recorda que ha tingut lapses en què ha estat pintant durant uns mesos, i en canvi després s’ha mantingut molts anys sense fer ni una sola pinzellada, a vegades fins i tot dècades sense acostar-s’hi. Per contra, arran de l’obligatori confinament per la COVID, ha redescobert aquesta seva estimació pictòrica, conjuntament al fet d’arribar-li la jubilació i haver de deixar la seva feina com a mestre de matemàtiques de secundària.

L’eclosió de les dues circumstàncies l’han dut a capbussar-s’hi de ple, pintant tot un seguit de quadres que l’han ajudat a reconciliar-se amb aquest amor perdut, alhora que s’ha pogut veure un camí, una sortida per trobar-se millor amb el món i amb ella mateixa. Quan pinta, explica que res no pot aturar-la, s’hi submergeix de ple i reprodueix fil per randa allò que l’ha inspirat.

‘Mirades’, retrats de fotografies que l’han impactat
L’exposició deu el seu nom, ‘Mirades’, a què Dolors Ramos pinta fotografies que l’han impactat i, especialment aquests dies, ha buscat a través de les xarxes mirades de persones, rostres que l’han atret. La majoria són nens i nenes, mirades que expressen sentiments a flor de pell, amb una expressivitat que travessa la tela.

També hi ha els rostres dels seus fills, que encapçalen el viatge pictòric, i al fons de la sala hi ha un recull de paisatges i entorns que pertanyen a la seva primera època quan feia les primeres incursions pictòriques. També afirma amb naturalitat que no sap dibuixar massa bé, per això reprodueix les instantànies a base de quadricular la tela i reproduir la imatge que l’ha impactat a escala.

Entre el públic que s’hi ha acostat per visitar la sala, s’hi compta el regidor de Cultura i Festes, Albert Sanz, qui ha felicitat la pintora per haver aconseguit recuperar la seva passió per la pintura. La Sala Municipal García-Tornel, situada al cèntric Carrer Ample, acollirà fins el proper diumenge 26 de setembre l’exposició de Dolors Ramos, ‘Mirades’, de dilluns a diumenge, matí i tarda: de 10 a 13 h i de 17 a 20 h.

1631787932dolors_ramos_i_albert_sanz_(1).jpg