Solsona. L’Ajuntament de Solsona celebra aquest dimecres el Ple de renúncia de David Rodríguez

Aquest dimecres a les nou del vespre s’ha convocat el Ple extraordinari de l’Ajuntament de Solsona de presa de raó de la renúncia al càrrec d’alcalde de David Rodríguez i González. Aquest és el pas previ a la convocatòria de la sessió d’investidura de Judit Gisbert i Ester com a primera alcaldessa de la ciutat, dissabte a les dotze del migdia. Ambdós plenaris es podran seguir en directe a través del canal de l’Ajuntament a Youtube i de Solsona FM.

El Ple de demà començarà amb l’exposició de motius de la renúncia de Rodríguez, que va presentar per escrit el passat dia 6 i que va anunciar el 8 de juny arran del seu nomenament, per part del Govern de la Generalitat, com a secretari de Governs Locals i Relacions amb l’Aran. A continuació, intervindran els portaveus dels grups municipal de l’oposició i de l’executiu local i, per acabar, el fins ara batlle pronunciarà unes paraules de comiat.

Així, aquesta setmana es tancarà una etapa a l’alcaldia que va obrir-se el 23 de gener de 2010, quan el republicà David Rodríguez, fins aleshores regidor de Salut, Acció Social i Comunicació, es va fer càrrec de la vara arran del malaurat traspàs de l’alcalde Xavier Jounou. Les urnes revalidarien el nou batlle al capdavant del govern municipal el 2011, el 2015 i el 2019 amb la majoria absoluta dels vots.

David Rodríguez (Oliana, 1967) està vinculat a Solsona des del 1981. Tècnic superior en Administració de sistemes informàtics de formació, va entrar al consistori el 2007 amb el pacte de govern entre ERC, El Comú i el PSC. Durant uns quants anys, va compatibilitzar l’alcaldia amb el Parlament de Catalunya, on va ser diputat de l’octubre del 2015 a l’octubre del 2017 i de gener a setembre del 2018.

El passat mes de juny, tan bon punt el Govern de la Generalitat va nomenar-lo secretari de Governs Locals i Relacions amb l’Aran, Rodríguez va renunciar a la retribució, dedicació i indemnitzacions que tenia assignades com a alcalde. Amb tot, ha volgut dedicar els mesos d’estiu a preparar el traspàs de funcions amb Judit Gisbert, primera tinenta d’alcalde i fins ara regidora de Cultura, Educació, Igualtat i Salut.

Nascuda a Solsona el 1975, la propera alcaldessa és diplomada en Dietètica i Alimentació i ha treballat fins ara al sector de farmàcia. Tot i estar estretament vinculada al teixit associatiu local, no va ser fins a les últimes eleccions municipals que va entrar en política integrant-se en l’equip d’ERC com a independent. Una vegada es converteixi en l’alcaldessa en funcions, aquest dijous, Gisbert convocarà el Ple de dissabte.

Regidor fins al 30 de setembre

David Rodríguez continuarà com a regidor fins al Ple ordinari del 30 de setembre. Amb la seva sortida, es reincorporarà al consistori la republicana Isabel Roca, exregidora de Governació i Educació. En la mateixa sessió també renunciarà al càrrec el regidor de Junts per Solsona Xavier Torres, que serà substituït per César García.