Solsona. El Centre Sanitari adverteix que ara al Solsonès hi ha més oferta de vacunes que demanda

El Centre Sanitari adverteix que hi ha més oferta de vacunes per administrar al  Solsonès que demanda. De fet, aquesta és la comarca de la regió sanitària de la Catalunya Central amb l’índex de vaccinació més baix, amb més de tres punts percentuals per sota de la mitjana, malgrat la possibilitat de rebre el vaccí al mateix ens de salut solsoní.

El 69,85 per cent de la població de la comarca està vacunada amb la primera dosi i el 66,83 per cent, té la pauta completa. Els responsables mèdics del Centre Sanitari subratllen la possibilitat que hi ha, en aquests moments, de vacunar-se a Solsona. No obstant això, “hi ha persones que o bé no han iniciat la vacunació, o bé no tenen la pauta completa”. “La gent hauria d’aprofitar la possibilitat de vaccinar-se sense moure’s de la comarca”, destaquen. Constaten un relaxament de la ciutadania, però assenyalen que la pandèmia només es podrà superar si s’arriba al màxim nombre de persones possible i alerten de la possibilitat d’una sisena onada.

La direcció mèdica aclareix que, ara mateix, el sector de la població en el qual es detecta un percentatge menor de vacunació és el de les persones de 12 a 30 anys. Fonts sanitàries recorden que el vaccí no impedeix que es contragui el coronavirus i que cal seguir prenent precaucions. Amb tot, s’ha demostrat que els efectes de la malaltia, en cas de contagi, són molt menors.

NOTA:

Aquest comunicat ha estat redactat conjuntament per les àrees de Comunicació del Centre Sanitari del Solsonès i l’Ajuntament de Solsona a fi d’oferir una informació homogènia i inequívoca al conjunt de la ciutadania de la comarca.

1631686074dafd9030-26a2-4200-b319-17f2d41e2c3b.jpg