Titulars
A+ A A-

Blanes. Tomás Sánchez i Eli Llargués guanyen la Costa Brava Sup Race de Blanes, puntuable per a la Copa d’Espanya 2021

El lliurament de premis allotjat ahir al migdia al Club de Vela Blanes va posar punt i final a un intens cap de setmana en què Blanes ha estat la capital de l’estat espanyol de Paddle Surf a través de dos esdeveniments que s’han acollit en aigües blanenques. Ahir es va disputar la ‘Costa Brava Sup Race, una de les quatre úniques proves puntuables per a la Copa d’Espanya 2021, conjuntament amb Bilbao, Alacant i Sevilla, on acabarà el recorregut el dia 26.

Organitzada per The Sup Paradise, el Club de Vela Blanes i la Federació Catalana de Surf, la prova va comptar amb una seixantena de participants d’arreu de Catalunya i l’estat espanyol al en aquest municipi durant el cap de setmana. S’ha disputat en dues modalitats: elit (12 km de recorregut) i amateur (6 km de recorregut), totes dues tant en femení com en masculí, i puntuables tant pel Circuit Català com pel Circuit d’Espanya. D’altra banda, dissabte es va fer la Paddle Surf Party.

Tomàs Sánchez i Eli Llargués, guanyadors Elits de la Costa Brava Sup Race
El podi de guanyadors de la Costa Brava Sup Race disputada a Blanes el van encapçalar coneguts regatistes de paddle surf. En la categoria d’elit masculina la primera plaça ha estat per a Tomás Sánchez, del SUP Barcelona, campió de resistència SUP. Han completat el podi en 2a posició el multi-atleta blanenc Xavi Marina, del Club de Vela Blanes, i Albert Folch, del SUP Barcelona, a la 3a plaça.

En elit femenina el podi l’ha encapçalat Eli Llargués, del Club Nàutic Masnou, una veterana dels esports nàutics que, entre d’altres èxits, l’any 2019 va ser tercera classificada a l’Europe World Championship de la classe Europa. Per la seva banda, les dues restants posicions del podi –segona i tercera, respectivament- van ser per a Laura Gil i Desiree Sánchez, de l’equip Molocai.

Ivan de Frutos i Elene Etxebarría, guanyadors Amateurs
En classe amateur, el podi masculí el va encapçalar un altre conegut i aclamat esportista procedent d’Alacant, Ivan de Frutos Ruiz, del Club Deportivo Parrés, qui al 2019 es va proclamar campió d’Espanya sub’14 de Paddle Surf. La segona plaça va ser per a Carles Albert Garrijo, del SUP Barcelona, i el tercer lloc per a un altre blanenc, Javi Hernández, del Club de Vela Blanes.

El podi de dones en la classe amateur l’han encapçalat l’esportista basca Elene Etxeberria, del Club Kairoskore. En segona posició es va classificar Paula Ruiz, del Club Deportiu Parrés, i al tercer lloc Mariana Dubra, del Blue Salt School de Barcelona. Pel que fa a les classes sub-16 i sub-14 en què s’estructurava la categoria amateur, les respectives classificacions han estat força similars al podi absolut.

Així, en la classe sub-16 masculina el primer lloc va ser per Ivan de Frutos, seguit per Unax Etxeberria i Àngel Guerrero; i en sub-16 femení per a elene Etxeberria, Paula Ruiz i Elsa Auger. Per últim, el podi de sub-14 només va comptar amb un guardonat, Dídac Miranda.

El lliurament de premis d’ahir el van encapçalar l’alcalde de Blanes, Àngel Canosa, acompanyat del regidor d’Esports, Pere Lopera; Carles López, president de la Federació Catalana de Surf; així com Héctor Espadas i Juanmi Aguirre, gerent i director esportiu del Club de Vela Blanes, respectivament. Es van lliurar una trentena de premis als diferents classificats i classificades que, a banda dels trofeus, també van rebre una medalla igual que tots i totes les esportistes.

Èxit de la Paddle Surf Party, cursa popular oberta a totes les edats i nivells
La participació en la ‘Costa Brava Sup Race’ de diumenge donava la possibilitat de fer-ho també en l’altre esdeveniment on les taules de paddle surf ja havien estat les protagonistes el dia abans. La tarda del dissabte 11 de setembre es va fer la ‘Paddle Surf Party’, una remada popular oberta a la participació de gent de totes les edats i nivells d’aprenentatge.

El fet que es tracti d’un esport que els darrers 4 anys ha proliferat especialment en aigües blanenques va provocar que hi hagués una nombrosa participació a la ‘Paddle Surf Party’. Més que una prova, una remada popular on del què es tractava, principalment, era de passar una estona divertida en contacte amb el mar. Els participants van fer un recorregut de 3 kilòmetres, al terme dels quals es van lliurar dos obsequis als qui duien la disfressa més original i divertida en dues úniques categories: individual i per a grups.

Dues proves 100% respectuoses amb el medi ambient
L’organització ha volgut que tothom qui ha participat en qualsevol dels dos grans esdeveniments –‘Costa Brava Sup Race’ i ‘Paddle Surf Party’- rebessin una medalla, així com una samarreta de record. Fidels a la seva filosofia, tant les medalles com les samarretes que es van lliurar són 100% respectuoses amb el medi ambient: les primeres estan fetes de fusta, i la roba amb material reciclat del mar.

Al marge de la competició i la marxa popular, els i les amants de l’estil surfer i tota la filosofia que l’envolta també han tingut l’oportunitat de poder triar i remenar en el I Outlet de Paddle Surf amb roba de ‘Sup One’. La carpa outlet ha estat instal·lada al Chill Out del Club de Vela Blanes durant tot el cap de setmana.

1631542401cb_sup_race_-_fotos_aitor_roger_(34).jpg

1631542401cb_sup_race_-_fotos_aitor_roger_(41).jpg

1631542401podi_elit_femeni.jpg

1631542402podi_elit_masculi.jpg