Blanes. Blanes acull fins diumenge la 9a Fira de Sabors Catalans amb motiu de la Diada Nacional de Catalunya

La celebració de la Diada Nacional de Catalunya a Blanes ha recuperat enguany una activitat que l’any passat no va ser possible organitzar a causa de la COVID. Es tracta de la 9a Fira Sabors Catalans que, igual que ja s’havia estat fent en les vuit anteriors edicions des del 2012, s’allotja al Passeig de Mar, al recinte situat davant del Banc dels Músics.

Organitzada per l’Ajuntament de Blanes, l’esdeveniment vol generar dinamisme econòmic i que tant blanencs com visitants tinguin un atractiu afegit coincidint amb l’assenyalada data de l’11 de Setembre. Instal·lada des de la tarda d’aquest passat divendres, la 9a Fira Sabors Catalans estarà en marxa durant tot el cap de setmana al llarg de tot el dia: avui tancarà a les 11 de la nit, i demà diumenge a les 9.

Avui es posa en marxa després que divendres es va suspendre per la pluja
Inicialment la fira s’havia de posar en marxa la tarda d’aquest passat divendres, després que al llarg de tot el matí es van estar instal·lant les diferents parades que la conformen. La pluja que va començar a caure des del migdia, però, va impedir que pogués posar-se en funcionament. No tan sols per l’aigua, sinó també pel fort vent que va estar bufant.

Per això, de comú acord amb els firaires i artistes que havien d’actuar, es va decidir suspendre l’activitat d’aquest passat divendres, inclosa la Batucada Estàtica i l’Espectacle de Dansa i Llum que s’havien d’haver fet al Banc dels Músics a mitja tarda i a la nit, respectivament. Aquest dissabte, però, el bon temps ha propiciat que s’hagi pogut posar en marxa amb tota normalitat.

Parades amb productes catalans, música i entreteniments lúdics
El leitmotiv central de la 9a Fira de Sabors Catalans són la vintena de parades arrenglerades al Passeig de Mar. El seu objectiu és fomentar i promocionar els productes tradicionals i artesanals elaborats al país, de manera que hi ha des d’una variada gama de gastronomia catalana –formatges, fuets i altres temptacions- fins a objectes de regal, productes de bellesa natural, roba i bijuteria, passant per d’altres propostes per triar i remenar.

Les parades s’ambienten amb elements propis de la celebració de la diada, i el mateix recinte que les aixopluga ja respira naturalitat pels quatre costats, ja que simula ser una cabana. Coincidint amb la fira, igual que s’ha estat fent en les vuit anteriors edicions, també hi ha espectacles i concerts a l’escenari del Banc dels Músics, que encapçala el recinte firal del Passeig de Mar. Després que els espectacles d’ahir es van haver de suspendre per la pluja, tant avui dissabte com demà diumenge s’han programat actuacions en viu i en directe.

Properes actuacions: la Banda Lo Pau de Pons i el grup CatAcústic
Aquesta tarda hi haurà un espectacle infantil a partir de 2/4 de 8 del vespre, i a les 9 de la nit serà el torn de tot un fenomen musical a YouTube, i fa uns anys des del programa radiofònic Fricandó Matiner de RAC 105: Pau Pinós i Bergé, més conegut pel nom artístic de Lo Pau de Ponts. El cantautor català oferirà avui al vespre el seu espectacle d’humor musical amb cançons de músiques versionades i amb lletres de gresca.

Demà diumenge l’escenari de Sabors Catalans tornarà a allotjar a partir de les 6 de la tarda música amb DJ, i a les 8 del vespre el darrer espectacle musical: un concert a càrrec de Cat.Acústic, un grup de versions interactuades amb el públic, que tria quines peces vol que s’interpretin. Per accedir al recinte del públic des d’on es poden seguir els espectacles -amb aforament controlat i limitat-, hi ha un registre d’entrada, així com la obligatorietat de dur la mascareta posada.

1631517395fira_sabors_catalans_dissabte_(24).jpg

1631517395fira_sabors_catalans_dissabte_(3).jpg