Blanes. Blanes viurà la Diada Nacional amb Actes Institucionals, i la 9a Fira Sabors Catalans, que es reprèn aquest 2021

Des del proper divendres dia 10 i especialment durant el cap de setmana vinent de l’11 i 12 de setembre, Blanes viurà els actes de la Diada Nacional de Catalunya amb diferents activitats lúdiques i culturals, així com els actes institucionals organitzats per l’Ajuntament de Blanes. Tota la programació s’ha dissenyat contemplant les mesures de contenció de la pandèmia.

L’any passat només es van poder mantenir els Actes Institucionals de l’11 de Setembre, incloent-hi un concert de sardanes que es va allotjar al Banc dels Músics del Passeig de Mar. Enguany, amb la recuperació de la Fira Sabors Catalans que ocupa aquest mateix espai, s’ha hagut de fer una redistribució dels llocs on s’allotjaran els diferents esdeveniments.

Actes Institucionals Diada Nacional de Catalunya
Els actes institucionals organitzats pel consistori blanenc amb motiu de la Diada Nacional de Catalunya se centraran dissabte vinent, coincidint amb la celebració de l’11 de Setembre. Seguint amb la tradició encetada fa uns anys, a les 11 del matí tindrà lloc l’acte central i més solemne: la hissada de la senyera des del balcó principal de l’Ajuntament de Blanes, acompanyada de l’Himne Nacional de Catalunya, Els Segadors.

Posteriorment, a 2/4 de 12 del migdia, es farà l’Ofrena Floral Institucional davant el Monument a Lluís Companys, a Sant Andreu de Sa Palomera, a tocar de la Plaça Catalunya. Tant l’acte de la hissada de la senyera –que durant el cap de setmana serà l’única bandera que onejarà al balcó principal del consistori- com l’Ofrena Floral els encapçalarà l’alcalde de Blanes, Àngel Canosa, acompanyat dels regidors i regidores del consistori, així com representants dels dos principals cossos de seguretat que operen a Blanes: Policia Local i Mossos d’Esquadra.

Els Actes Institucionals amb motiu de l’11 de Setembre es tancaran a la tarda, a partir de 2/4 de 7 de la tarda. La Banda i Cobla del Col·legi Santa Maria de Blanes oferirà un Concert de Sardanes per gaudir d’aquesta música asseguts, tal com marquen encara les mesures de contenció COVID. L’actuació s’allotjarà a la Plaça dels Dies Feiners, i cal reservar entrada prèviament a través de https://www.entrapolis.com/entradas/audicions-de-sardanes-amb-la-banda-i-cobla-collegi-santa-maria-de-blanes

9a Fira Sabors Catalans del 10 al 12 de Setembre al Passeig de Mar
La celebració de la Diada Nacional de Catalunya haurà començat el dia abans, ja que del 10 al 12 de setembre Blanes recuperarà una activitat que l’any passat no va ser possible a causa de la COVID. Es tracta de la 9a Fira Sabors Catalans que, com ha vingut sent habitual en les vuit anteriors edicions, s’allotjarà al llarg del Passeig de Mar, davant el Banc dels Músics.

Al llarg de les tres jornades, durant tot el dia, hi haurà una vintena de parades ambientades amb elements propis de la celebració de la diada, on s’hi ofereixen productes alimentaris i artesans de Catalunya. Coincidint amb la fira, també hi haurà espectacles i concerts a l’escenari del Banc dels Músics: la tarda del divendres hi haurà una Batucada Estàtica, seguida per ambientació musical amb un DJ, i culminarà a ¼ de 10 de la nit amb un Espectacle de Dansa i Llum.

L’endemà dissabte la 9a Fira Sabors Catalans inclourà a l’escenari del Banc dels Músics un Espectacle Infantil a 2/4 de 8 del vespre i un concert a les 9 de la nit amb La Banda Lo Pau de Pons. Diumenge hi haurà ambientació musical amb un DJ a partir de les 6 de la tarda, i un concert amb el grup CatAcústic a partir de les 8 del vespre. En els accessos als espectacles hi haurà un Registre d’Entrada, així com el lliurament de gel hidroalcohòlic, s’haurà de dur mascareta i mantenir les distàncies de seguretat.

1630922021hissada_senyera_11.jpg

1630922021hissada_senyera_12.jpg