Banyoles. La Copa d’Europa Júnior i el Campionat d’Espanya Elit tanquen el cap de setmana de triatló internacional a Banyoles

La Copa d’Europa Júnior de Triatló en modalitat esprint i el Campionat d’Espanya Elit en modalitat olímpica han tancat avui el Triatló Internacional de Banyoles que s’ha celebrat durant tot el cap de setmana amb la participació d’uns 1.300 triatletes. Com en la jornada de dissabte, totes les proves s’han disputat seguint el protocol marcat per l’Ajuntament de Banyoles i la Federació Espanyola de Triatló (FETRI), amb estrictes mesures de seguretat i higiene per a esportistes, organització, voluntaris i públic.

Copa d’Europa Júnior
La Copa d’Europa Júnior ha reunit 120 participants d’una vintena de països, que han recorregut els 750 metres de natació, 20 quilòmetres de bicicleta i 5 quilòmetres de cursa a peu de la modalitat esprint. La competició ha començat a ¼ de 9 del matí amb la prova per a la categoria masculina.

La victòria ha estat per a l’espanyol David Cantero (52’14’’), que s’ha imposat al suec Hampus Månsson (52’17’’) i al portuguès Joao Nuno Batista (52’21’’). El valencià s’ha endut el títol en un ajustat esprint final, després que la prova se celebrés en els diferents trams amb un grup compacte de triatletes que han anat alternant-se en el lideratge i que només Cantero ha aconseguit trencar en els metres finals.

En categoria masculina, el títol ha estat per a la sueca Tilda Månsson (58’00’’), per davant de l’espanyola Maria Casals (58’ 07’’) i la francesa Appoline Foltz (58’ 22’’). En aquest cas, la prova ha transcorregut amb un grup capdavanter encapçalat per la italiana Myral Greco, que ha dominat la prova de natació i el primer tram de bicicleta. En les darreres voltes de bicicleta, el grup s’ha fet compacte i Månsson s’ha acabat imposant amb claredat en l’esprint final de la cursa a peu.

El president de la Federació Espanyola de Triatló, José Hidalgo, ha destacat l’alt nivell de la competició europea “que no s’ha vist en el darreres deu copes d’Europa” com del Campionat d’Espanya elit. Hidalgo ha coincidit amb l’alcalde Miquel Noguer a l’hora de remarcar l’èxit de la 11a edició del Triatló Internacional de Banyoles que “consoliden un any més Banyoles com una de les capitals del triatló”, en paraules de l’alcalde. Miquel Noguer ha remarcat que la prova “ha estat un èxit a tots els nivells, no només esportiu, sinó també a nivell d’organització” i ha destacat “el bon impacte econòmic” que, sense cap mena de dubte, ha significat per a la ciutat.

Campionat d’Espanya Elit
Al Campionat d’Espanya Elit, disputat en modalitat olímpica, hi han competit uns 180 triatletes, que han recorregut 1.500 metres nedant, 40 quilòmetres de cursa en bicicleta i 10 de cursa a peu. A 2/4 d’11 del matí ha arrancat la prova en la categoria femenina amb 74 triatletes i des de l’inici la mallorquina Xisca Tous (Isbilya – Sloppy Joe’s), que s’ha acabat imposant al triatló de Banyoles, s’ha situat al grup capdavanter. Ha estat en el tram de bicicleta quan la mallorquina ha començat a imposar-se i ja en la cursa a peu només la triatleta Maria Pintanel (Triatlón Diablillos de Rivas) ha pogut seguir-li el ritme. Finalment, Tous ha travessat la meta amb un temps de 1h 57’ 42’’, a 12 segons de diferència de Pintanel. En tercera posició, s’ha classificat Natalia Hidalgo (Cidade de Lugo Fluvial).

A la 1 del migdia s’ha iniciat la competició masculina i els 104 triatletes participants s’han llençat a l’aigua. El triatleta David Castro (Eqtr – Rdacal Beyem) ha estat el clar dominador de la prova. En el sector de natació, Castro ha sortit de l’aigua en el grup capdavanter i no ha abandonat les primeres posicions tampoc en el sector de bicicleta. En el darrer tram de la prova, en la cursa a peu, és quan s’ha situat al capdavant i ha imposat el seu ritme. Només Ángel Sánchez (Triatlón Albacete) i Jordi Garcia (CN Badalona) han continuat al capdavant amb Castro que, en els metres finals i amb un canvi de ritme espectacular, ha acabat proclamantse campió d’Espanya en distància olímpica amb un temps de 1h 45’ 07’’, a 11 segons de Sánchez.

El Triatló Internacional de Banyoles s’ha tancat amb el lliurament de medalles als guanyadors tant en categoria masculina com femenina.

Prevenció i seguretat
Totes les proves s’han desenvolupat seguint el protocol de prevenció i seguretat de l’Ajuntament de Banyoles i la FETRI, d’acord amb les autoritats sanitàries i tenint en compte l’estat actual de la pandèmia. Tots els esportistes han rebut una mascareta al moment d’arribar a meta. Pel que fa al públic, enguany hi ha hagut accés lliure a les grades del Front d’Estany, amb limitació d’aforament i distància de seguretat. L’organització ha comptat amb uns 170 voluntaris, que han contribuït en tasques d’atenció a esportistes, avituallaments, senyalització de circuits o dopatge.