Blanes. Blanes, protagonista del magazine de TV ‘A la Fresca’ de La Xarxa, emès ahir en directe per tot Catalunya

La ciutat on comença la Costa Brava ha protagonitzat una vegada més per tot Catalunya un programa televisiu, una finestra oberta arreu del territori català des d’on tothom ha pogut conèixer millor un bocí més de Blanes. Es va emetre en directe la tarda d’aquest passat divendres, havent d’introduir alguns canvis respecte el què estava previst pel mal temps.

Finalment, però, l’equip de La Xarxa va capejar les adversitats i, mai millor dit, va posar al mal temps bona cara per aconseguir que el darrer programa de la temporada d’estiu 2021 fos tot un èxit. Es tractava del magazine ‘A la Fresca’, que es pot veure arreu de Catalunya a través de La Xarxa, en coordinació amb les Televisions Locals repartides pel país.

L’emissió d’ahir a Blanes va ser una producció conjunta de La Xarxa amb TV Girona, comptant amb el suport de l’Ajuntament de Blanes, qui ha col·laborat especialment en nodrir l’equip humà i tècnic amb aspectes logístics i de contingut. Especialment tenint en compte el canvi d’escenari, ja que enlloc de fer-se des del Passeig de Mar com estava previst, finalment l’emissió va començar primer al Passeig de Dintre i després es va haver de traslladar a l’interior del Bar Terrassans per l’aiguat que va caure.

Melanie Serrano, Tertúlia sobre Tradicions i Reivindicació Teatral
Al llarg d’una hora i mitja, des de les 6 de la tarda i fins 2/4 de 8 del vespre, van anar passant pel plató televisiu els convidats i convidades per parlar de diversos aspectes relacionats amb la vila marinera. Els atractius paisatgístics i gastronòmics de Blanes van quedar palesos a través de diversos reportatges i entrevistes, però també es va parar especial importància a d’altres continguts.

Un d’ells va ser comptar com a convidada especial amb la futbolista blanenca internacional del primer equip del FC Barcelona, Melanie Serrano, qui va ser al programa acompanyada de la seva parella, Lara Salmeron, i alguns familiars. Un altre dels arguments del programa va ser una animada tertúlia sobre les tradicions de la vila -on van intervenir Cristina Bitlloch, Jordi Sacristán, Alba Lupiáñez i Aitor Roger-; així com l’entrevista a dues influencers blanenques, Laura Grau a instagram @inflowenser, i Paula Rueda a tiktok @pawlarueda.

Altres ingredients van ser l’actuació musical del duet blanenc ‘Kids From Mars’, els populars calamars a la romana que han fet gairebé internacional el Bar Terrassans regentat per Fèlix Bota –situat justament al costat de l’Ajuntament-, o bé una altra aportació en clau reivindicativa. El grup de Teatre El Mirall va oferir en viu i en directe una de les coreografies de cabaret que forma part del seu darrer espectacle, ‘Garrí al forn amb compota de reineta’, estrenat durant la Festa Major de Santa Anna.

La primera incursió en el món del cabaret del grup blanenc dóna l’oportunitat de poder gaudir d’un espectacle tan atrevit com compromès. Malgrat estar embolcallada amb un evident punt frívol i cabareter, El Mirall ha anat més enllà i ha utilitzat la seva obra per reivindicar la igualtat entre gèneres i opcions sexuals, denunciant els poders jurídics i polítics que ajuden a perpetuar els estereotips patriarcals. Per parlar-ne, ho van fer algunes de les actrius i actors que formen part de l’elenc, com ara Carme Rodríguez, Mireia Micàs i Bru Gallart.

El programa ‘A la Fresca’ dedicat a Blanes es va poder veure arreu del territori català, ja que l’emeten des d’Olot Televisió i TV Girona fins a Lleida TV, passant per Mataró Audiovisual, TV Badalona, Empordà TV, el Canal de les Terres de l’Ebre, Canal Terrassa, Pirineus TV, Penedès TV, Banyoles TV, Canal Blau de Vilanova, Canal 10 Empordà, Vídeo Ascó Televisió, Vallès Oriental Televisió, Terramar Garraf-Penedès, Terramar Tarragona, Televisió del Ripollès, TV Costa Brava, Tàrrega TV i un llarg llistat.

També es pot tornar a veure a internet, a través de l’allotjament de La Xarxa: https://www.alacarta.cat/alafresca/capitol/a_la_fresca_03092021

1630910098programa_la_xarxa_a_blanes_(1).jpg

1630910098programa_la_xarxa_a_blanes_(9).jpg