Blanes. Sanció per un banyista que ha incomplert la prohibició de banyar-se amb bandera vermella a Blanes

Aquest divendres Protecció Civil de l’Ajuntament de Blanes ha hagut d’hissar bandera vermella a totes les zones de bany del municipi a causa de l’estat de la mar, molt alterada des d’aquest passat dijous. La bandera vermella, segons la normativa de senyalització del codi internacional, indica que està prohibit el bany.

És diferent a la groga, que informa als banyistes que quan vulguin entrar a la mar ho han de fer amb precaució perquè hi ha marejada, forts vents o corrents. La bandera groga també s’hissa quan hi ha algun tipus de situació d’alerta al marge de l’estat de la mar, com per exemple la presència de meduses. Una circumstància que a Blanes, des de fa uns quants anys es completa afegint a la bandera groga una altra amb el dibuix d’una medusa.

Durant tota la jornada d’avui divendres –i demà dissabte igualment, si és menester- els efectius que s’encarreguen del Servei de Vigilància, Salvament i Socorrisme, recolzats pels Agents Ciutadans, estan alertant als usuaris i usuàries de les platges que, mentre hi hagi la bandera vermella, està prohibit banyar-se. De fet, l’estat de la mar alterada ja ha dissuadit avui a molts banyistes d’anar a la platja, que no estava gaire concorreguda en comparació a la resta de dies.

Banyar-se amb Bandera Vermella està sancionat a Blanes
Val a dir que al municipi de Blanes, a més a més, banyar-se mentre oneja la bandera vermella es pot sancionar. La decisió de multar als banyistes que entren a l’aigua quan oneja la bandera vermella és competència de cada ajuntament, que decideix si ho creu o no necessari. Es tracta, en definitiva, de protegir la seva integritat física, i per això el consistori blanenc es va considerar en el seu moment que, per dissuadir als banyistes, calia tenir també aquest argument.

Val a dir que, en l’actualitat, aproximadament la meitat dels municipis costaners gironins inclouen a les seves ordenances la regulació d’aquests comportaments de la ciutadania a la platja. L’Ajuntament de Blanes recull en la Ordenança de Civisme i Convivència Ciutadana la prohibició de banyar-se amb bandera vermella, i preveu multes d’entre 750 € i 1.500 €, perquè es considera una infracció greu.

Avui mateix se n’ha hagut d’interposar una a un banyista que, tot i les indicacions de Protecció Civil informant-lo que estava prohibit, feia cas omís i s’estava banyant al mar. Val a dir que, segons es contempla a l’Article 56 de l’Ordenança Municipal de Civisme i Convivència Ciutadana, no obeir la senyalització de la bandera vermella de prohibició de bany i no fer cas a les indicacions dels socorristes o policies perquè surti de l’aigua, es considera una infracció greu.
  1630673984bandera_vermella_per_l'estat_de_la_mar_5.jpg

1630673984bandera_vermella_per_l'estat_de_la_mar_7.jpg