El nou festival F'Estiu de Calonge i Sant Antoni exhaureix les entrades de tots els concerts en la seva primera edició

Aquest estiu Calonge i Sant Antoni ha estrenat un nou festival, el F’Estiu, organitzat per l’Ajuntament. La primera edició ha estat tot un èxit i amb totes les entrades venudes un total de 3.000 persones han passat pel nou festival. Els set concerts programats s’han fet en tres espais: El collet de Sant Antoni, el pati d’Armes del castell i els jardins del castell de Calonge. Sopa de Cabra, Neus Mar i Nito Figueras, La Cobla de Sant Jordi, Judit Neddermann, Albert Guinovart, Andrea Motis i La Locomotora Negra han estat els noms del cartell d’enguany. En tots els concerts s’han exhaurit les entrades.

El F’Estiu va arrancar el 24 de juliol amb l’actuació de Sopa de Cabra al Collet de Sant Antoni. Un concert en que es va celebrar els 25 anys de l’Estiu Actiu. La banda va oferir un concert que commemorava també els 30 anys del seu disc Ben Endins. Al disc hi trobem els primers grans èxits dels de Girona com Si et quedes amb mi, El boig de la ciutat, L’Empordà, Mai trobaràs o El sexo que me hace feliz. Van repassar gran part d’aquest disc i tampoc hi van faltar els grans èxits que els han dut a ser considerats com una de les grans bandes musicals del país.

El Festival va seguir amb Neus Mar i Nito Figueras també al Collet de Sant Antoni. Aquests van presentar el seu nou disc Heroïnes, un homenatge a les dones cantants que va fer un recorregut per temes de Soledad Giménez, Edith Piaf, Ana Belen o Chavela Vargas, entre d’altres.

El 12 d’agost va ser el torn per la Cobla Sant Jordi - Ciutat de Barcelona. Durant el concert, que es va fer al pati d’Armes del Castell de Calonge, es van interpretar sardanes de Juli Garreta, Enric Morera, Joaquim Serra, Eduard Toldrà, Ricard Viladesau, Enric Ortí, Marc Timon, Jordi Molina i Felip Cervera. També es va acollir l’acte de nomenament del mestre Antoni Ros Marbà com a fill adoptiu de Calonge i Sant Antoni. A més, es va estrenar Calonge, l’èpica del castell, una composició de Ros Marbà feta especialment per l’ocasió.

Judit Neddermann va ser la següent en actuar, també al pati d’Armes. La cantant i compositora va presentar el seu disc Aire, en un concert en què Neddermann va aportar proximitat i delicadesa, interactuant i fent participar el públic durant la seva actuació.

L’endemà, amb Albert Guinovart, es va canviar de registre. El pianista i compositor català és un dels músics més polifacètics de l’actualitat i va interpretar un repertori de peces pròpies i composicions de Frederich Chopin en un diàleg on van sonar peces com Grande Valse o Dos Nocturns de Chopin combinades amb composicions de Guinovart com Arlecchino o Nocturn a Elisa.

F’Estiu es va reprendre el 19 d’agost amb l’actuació d’Andrea Motis als jardins del Castell de Calonge. La trompetista, cantant i compositora de Barcelona va oferir un concert espectacular amb temes propis i versionant cançons com Mediterráneo de Joan Manuel Serrat, Lousiana o els camps de cotó d’Els Amics de les Arts, o Alegria d’Antònia Font.

La Locomotora Negra va ser l’encarregat de concloure la primera edició del festival. L’emblemàtica banda catalana de jazz va actuar també als jardins del Castell en la seva gira de comiat i quan compleix 50 anys de trajectòria.

F’Estiu ha estat organitzat per l’Ajuntament de Calonge i Sant Antoni sota la direcció artística del periodista Francesc Sànchez Carcassés i amb el suport de la Diputació de Girona, Programa.cat, Generalitat de Catalunya i Protecció Civil de Calonge i Sant Antoni.

1629794232image003.jpg

1629794232locomotoranegra.jpg